• Atlas Copco Rental/

Oy Atlas Copco Kompressorit Ab on allekirjoittanut P2X Solutionsin kanssa sopimuksen vetykompressoriratkaisun toimittamisesta Suomeen

Report this content

Vantaa, Suomi, 12.6.2023: Atlas Copco Kompressorit on allekirjoittanut sopimuksen suomalaisen energiayhtiön P2X Solutionsin kanssa vetykompressoriratkaisun toimittamisesta. P2X:n laitos on Suomen ensimmäinen vihreä vetylaitos, ja sillä on tärkeä rooli Suomen pyrkimyksissä siirtyä kestävämpään energiajärjestelmään. Vihreän vedyn käytöllä on mahdollisuus vähentää merkittävästi Suomen hiilidioksidipäästöjä.

Atlas Copco Kompressorien toimittama vetykompressoriratkaisu on osa laitoksen vedyntuotantoprosessia. Kompressoria käytetään elektrolyysiprosessissa tuotetun vedyn puristamiseen, jolloin vetyä voidaan varastoida ja kuljettaa tehokkaammin. Tämä on askel sen varmistamisessa, että laitoksessa tuotettua vihreää vetyä voidaan käyttää elinkelpoisena vaihtoehtona fossiilisille polttoaineille.

Tämä hanke osoittaa vihreän vedyn potentiaalin elinkelpoisena vaihtoehtona fossiilisille polttoaineille ja korostaa innovatiivisten yritysten roolia kestävämpään energiajärjestelmään siirtymisessä. Prosessia leimasivat vahva työmoraali, tiivis yhteistyö ja tinkimätön asenne laatuun. Sopimus on yksi edistysaskel vihreän vedyn kehittämisessä Suomessa ja osoittaa molempien yritysten sitoutumista kestävään tulevaisuuteen.

Atlas Copco Kompressorit ja P2X Solutions tekivät hankkeessa tiivistä yhteistyötä kehittääkseen laitoksen tarpeet täyttävän ratkaisun. Atlas Copco Kompressorien ja P2X Solutionsin välinen yhteistyö on osoitus siitä, miten tärkeää on tehdä yhteistyötä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Oy Atlas Copco Kompressorit Ab:n toimittama vetykompressoriratkaisu on vain yksi esimerkki monista innovatiivisista teknologioista, joita kehitetään tukemaan siirtymistä kestävämpään energiajärjestelmään. Kun hallitukset eri puolilla maailmaa asettavat edelleen kunnianhimoisia tavoitteita hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi, on selvää, että innovatiivisilla yrityksillä on ratkaiseva rooli siirtymisessä kestävämpään tulevaisuuteen.

Laitos on Suomen ensimmäinen vihreän vedyn laitos, ja sillä on tärkeä rooli maan pyrkimyksissä siirtyä kestävämpään energiajärjestelmään. Laitoshankkeen onnistuminen osoittaa vihreän vedyn potentiaalin elinkelpoisena vaihtoehtona fossiilisille polttoaineille ja korostaa innovatiivisten yritysten roolia kestävämpään energiajärjestelmään siirtymisessä.

Vieraile Atlas Copco Kompressorien kotisivuilla

Risto Maaniemi

Regional Business Development Manager

Phone: +358 (0)20 718 9222

Mobile: +358 (0)44 989 9268

Risto.Maaniemi@atlascopco.com

Oy Atlas Copco Kompressorit Ab

Atlas Copco -konserni on jo 150 vuoden ajan ollut maailman johtavia innovatiivisten teollisuusratkaisujen toimittajia. Konsernissamme työskentelee maailmanlaajuisesti n. 49 000 työntekijää ja meillä on asiakkaita yli 180 maassa.

Suomessa Atlas Copco Kompressoreilla työskentelee lähes 80 ammattilaista. Arvojemme ytimessä ovat toimintamme vastuullisuus, toisista välittäminen ja yhdessä onnistuminen.