Atlas Copco esittelee uusimmat ja vähäpäästöisemmät innovaationsa BAUMA 2019 -messuilla

Report this content

Atlas Copco julkistaa BAUMA 2019 -messuilla uusia kestävän kehityksen mukaisia siirrettäviä kompressoreita, generaattoreita ja pumppuja, jotka pienentävät käyttökustannuksia tehokkuuden, kytkettävyyden ja monikäyttöisyyden avulla.

Halli FS / Osasto 1108/1, 8 - 14.4. 2019, München, Saksa

Andrew Walker, Atlas Copco Power Technique -liiketoiminta-alueen pääjohtaja kertoo: "Tulevien innovaatioidemme käyttövoimana ovat litium-ioni-akkujen uusimmat sukupolvet, Stage V -yhteensopivat moottorit ja energiatehokkaat sähkömoottorit – digitalisaatioon ja kytkettävyyteen yhdistettynä. Jatkamalla näiden laitteiden optimointia käyttöjen ja hallintalaitteiden asiantuntemuksemme avulla voimme tuottaa asiakkaillemme suorituskykyä parantavat ratkaisut ja samalla jatkaa pyrkimyksiämme hiili- ja melupäästöjen pienentämiseksi."

Atlas Copco käyttää messuja foorumina, jonka avulla asiakkaille voidaan antaa tietoja Stage V -moottorivaatimuksista sekä mahdollisuuksista käyttää Atlas Copcon laitteistoja tavoitteiden täyttämiseen ja niiden ylittämiseen. Tätä varten Atlas Copco julkaisee ennen BAUMA-messuja ilmaisen e-oppaan, jossa kerrotaan, mikä Stage V on, sen merkitys käyttäjille ja miten se vaikuttaa siirrettävien kompressorien, vedenpoistopumppujen, valomastojen ja generaattoreiden nykyisiin ja tuleviin kokoonpanoihin.

Ilman laadun parantaminen ja melutason alentaminen ovat jatkuvasti julkisen ja kunnallisen sektorin sekä rakennusalan laitteiden ostajien ja käyttäjien huomion kohteena. Tämän vuoksi Atlas Copco kutsuu BAUMA-messuilla vierailevia käymään osastolla 1108/1, jossa Atlas Copco esittelee entistä hiljaisemmat, puhtaammat ja kompaktikokoisemmat innovatiiviset laitteensa, jotka pienentävät hiilidioksidi- ja melupäästöjä suorituskyvystä ja monikäyttöisyydestä tinkimättä.

Atlas Copco aikoo julkistaa uuden puhtaan käyttötekniikan laitteistomallistonsa: siirrettävät sähkökäyttöiset E-Air-kompressorit ja lähes äänettömän akkukäyttöisen HiLight Z3+ -valopylvään. Nämä uudet vähäpäästöiset ratkaisut tarjoavat vaihtoehdon dieselkäyttöisille laitteille rakennustyömailla taajamissa ja julkisissa tilaisuuksissa, jolloin hiljaisuus on tärkeää. Koska dieselmoottoria ei ole, näitä laitteita ei tarvitse tankata, mikä parantaa hyötysuhdetta ja autonomiaa työmaalla.  Lisäksi tämä optimoi ylläpidon ja alentaa melutasoa.  Ne on helppo asentaa ja kytkeä, mutta E-Air-kompressorien ja Z3+-valopylväiden tärkein innovaatio on niiden päästöttömyys, joten omistajien ei tarvitse huolehtia tulevaisuuden päästömääräyksistä.

Alueilla, joilla ei ole mahdollista käyttää sähkö- tai akkutekniikkaa, kuten kaukaisissa paikoissa, joissa ei ole sähköverkkoa tai suurta tehoa vaativissa käyttökohteissa, asiakkaat saavat käyttöönsä Atlas Copcon kehittyneiden kiinteänopeuksisten ja muuttuvanopeuksisten moottorien integroinnin Stage V -yhteensopivissa dieselkäyttöisissä rakennustyömaiden laitteissa. Tämän alueen nyt esiteltävät uudet innovaatiot käsittävät QA55-generaattorimalliston uusimmat mallit sekä uuden QAS VSG -generaattorin, jossa käytetään muuttuvanopeuksista tekniikkaa: kumpikin malli pienentää polttoaineen kulutusta ja on kooltaan entistä kompaktimpi.

QAS VSG (Variable Speed Generator, muuttuvanopeuksinen generaattori) asettaa uudet merkkipaalut käyttökustannusten säästön, suorituskyvyn ja luotettavuuden osalta. Käyntinopeusalueella 800 – 2500 r/min nopeutta automaattisesti ohjaavan QAS 35 VCG -mallin ylivoimainen suorituskyky pienillä kuormilla mahdollistaa jopa 40 % polttoaineen säästön vastaaviin malleihin verrattuna.

Tämän päivän käyttökohteiden haasteisiin kehitetyt uusimmat QAS 5 -mallit tarjoavat rakennus-, tapahtuma- ja teollisuusalojen loppukäyttäjille hiljaisemman toiminnan, 20 prosenttia markkinoiden vastaavia malleja pienemmän pohjapinta-alan, pienemmät moottorin päästöt, nopeamman plug-and-play-rinnakkaiskäytön, paremman polttoainetalouden, 24 tunnin itsenäisen toiminnan ja pienemmät omistamisen kokonaiskustannukset. Tämän ansiosta QAS 5 -mallisto auttaa asiakkaita parantamaan laitekalustonsa käyttöastetta ja investointinsa tuottavuutta.

Näiden lisäksi Atlas Copco esittelee uuden Smart Air XC4004 -kompressoriohjaimen, jonka tiiviysluokka on IP67 ja joka auttaa käyttäjiä parantamaan käyttöastetta intuitiivisen ja helppokäyttöisen käyttöliittymän avulla. Atlas Copco esittelee myös intuitiivista PACE-järjestelmää (Pressure Adjusted through Cognitive Electronics, paineensäätö älykkään elektroniikan avulla) käyttävän siirrettävän XATS-kompressorimalliston uusimmat mallit. Järjestelmä parantaa monikäyttöisyyttä mahdollistamalla useiden paine- ja virtausasetusten valitsemisen, joten käyttäjät voivat tehostaa yksittäisen kompressorin käyttöastetta ja parantaa investointinsa tuottavuutta. Lisäksi osastomme vieraat voivat tutustua laajaan käsityökalujen valikoimaan.

BAUMA-messuja edeltävänä aikana Atlas Copco esittelee myös WEDA+-uppopumppumalliston uusia malleja, kuten uusia ratkaisuja lietteiden pumppaamiseen. Messuilla Atlas Copco esittelee koko pintapumppumallistonsa. Siihen sisältyy PAS-kuivapumppuratkaisu, joka tukee monia eri käyttökohteita, kuten jätteiden käsittely, kaupunkialueiden rakennustyömaat ja hätätilanteet. Asiantuntijamme ovat paikalla kertomassa, miksi WEL-pumput ovat ihanteellinen ratkaisu vedenpoistokäyttökohteisiin.

Vierailijoilla on myös tilaisuus tutustua FleetLink-telematiikkajärjestelmän uusimpaan laajennukseen, jonka avulla käyttäjät voivat seurata laitteidensa sijaintia ja käyttöä reaaliaikaisesti. Atlas Copcon laitteissa olevan QR-koodin lukeminen tarjoaa helpon pääsyn kaikkeen tärkeään tietoon PowerConnect-sovelluksen avulla: käyttöoppaat, varaosat, huoltovideot ja paljon muuta. Lisäksi Atlas Copco esittelee uuden LightThePower-sovelluksensa, joka auttaa asiakkaita määrittämään valo- ja teholaitteensa oikein ja tuottamaan helpon rinnakkaiskäytön.

Lisätietoja antaa:
Antti Nisonen, Yhteyspäällikkö, Tuotelinjapäällikkö, Atlas Copco Power Technique Nordic
Puhelin: +358(0)40 710 2489, Sähköposti: antti.nisonen@fi.atlascopco.com

Power Technique
Hyvät ideat nopeuttavat innovaatiota. Atlas Copco Power Technique -liiketoiminta-alueella muutamme teolliset ideat johtaviksi ilma-, teho- ja virtaussovelluksiksi. Sitoutunut henkilöstömme, asiantuntemuksemme ja palvelumme luovat teollisuuteen kestävää arvoa kaikkialle.

Portable Air on Atlas Copcon Power Technique -liiketoiminta-alueen liiketoimintaryhmä. Tämä liiketoimintaryhmä suunnittelee, valmistaa ja markkinoi laajaa siirrettävien energiatehokkaiden kompressorien ja kädessä pidettävien purkutyökalujen valikoimaa sekä teollisuudelle tarkoitettuja ratkaisuja, kuten suurpainetehostimia ja laadukkaita paineilmalaitteita. Tuotteita käytetään useilla toimialoilla, kuten rakennustyömailla, kaivoksissa sekä öljy- ja kaasualalla. Lisäksi niitä vuokrataan. Liiketoimintaryhmän pääkonttori sijaitsee Antwerpenissa Belgiassa. Tärkeimmät tuotekehitysyksiköt ja tuotantolaitokset sijaitsevat Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa.

Power and Flow on Atlas Copcon Power Technique -liiketoiminta-alueen liiketoimintaryhmä. Liiketoimintaryhmä suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kattavaa valikoimaa siirrettäviä energiatehokkaita generaattoreita, valaisutorneja ja pumppuja sekä lisävarusteita ja liitäntäratkaisuja. Tuotteita käytetään useilla toimialoilla, kuten rakennustyömailla, teollisuudessa, kaivoksissa ja vedenpoistossa. Lisäksi niitä vuokrataan. Liiketoimintaryhmän pääkonttori sijaitsee Zaragozassa Espanjassa. Tärkeimmät tuotekehitysyksiköt ja tuotantolaitokset sijaitsevat Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa.

Avainsanat: