Atlas Copco täydentää WEDA-vedenpoistouppopumppujen valikoimaansa

Atlas Copco Power and Flow -liiketoimintaryhmä sähkökäyttöisten WEDA-vedenpoistouppopumppujen mallistossa on nyt tuotteet kaikkiin käyttökohteisiin. Yhtiö on saavuttanut tämän kattavuuden täydentämällä viemäröinti- ja lietesovellusten mallistoaan ja lisäämällä aivan uuden malliston lietekäyttökohteisiin. Laajennetusta mallistosta valitseminen on nyt entistä helpompaa, sillä kaikki mallit luokitellaan käyttökohteen ja niiden pumppaaman materiaalin mukaan.

Uudessa mallistossa on nyt kolme tuoteperhettä; laajennettu WEDA D vedenpoistoon, WEDA S – myös laajennettu – lietteelle, ja aivan uusi WEDA L -tuoteperhe lietteelle. WEDA D -pumput pystyvät käsittelemään puhtaan tai likaisen veden lisäksi myös pienikokoisia kiintoaineita sisältävää vettä. WEDA S -mallisto tukee suurempia kiintoaineita sisältävän nestemäisen lietteen pumppaamista. WEDA L -tuotteet on tarkoitettu kovimpaan käyttöön, ja niiden suurimmat aukot mahdollistavat haastavimmat kiintoaineet sisältävän lietteen käsittelyn.

Vedenpoistoon tarkoitettu D80 on WEDA D -malliston uusin lisäys. WEDA S -lietepumppujen tuoteperheen uudet S30- ja S60-mallit voivat käsitellä paksua, pehmeää ja märkää mutaa tai muita vastaavia viskositeetiltaan suuria nesteitä ja kiintoaineita, erityisesti teollisten prosessien tai jalostusprosessien tuotteita. Täysin uusi WEDA L -perhe pystyy käsittelemään puoliksi nestemäisiä lieteseoksia, tyypillisesti lannan, sementin tai hiilen hiukkasten ja veden seosta.

Pumppujen suorituskyvyn optimoinnin lisäksi olemme keskittyneet tekemään pumpuista kevyempiä, parantamaan sähköturvallisuutta ja tiivisteiden rakennetta ja helpottamaan asennusta. Kaikki D- ja S-malliston pumput on saatavana WEDA+-ominaisuuksilla varustettuna. Näihin sisältyvät vaihevikasuojaus, pyörinnän ohjaus, lämpökatkaisimet ja kaikissa kolmivaihepumpuissa oleva vaihesiirtopistokkeella varustettu 20 m kaapeli. WEDA+-ominaisuudet ovat saatavana lisävarusteena myös L-mallistoon.

Kaiken kaikkiaan yläpuolisella poistolla varustetut WEDA D -pumput pystyvät käsittelemään ominaispainoltaan 1100 kg/m3 olevaa vettä ja mallista riippuen halkaisijaltaan 4–12 mm olevia kiintoaineita. Alapuolisella poistolla varustetut WEDA S -pumput pystyvät pumppaamaan ominaispainoltaan jopa 1400 kg/m3 olevaa vettä ja 25–50 mm kiintoaineita mallista riippuen. Samoin alapuolisella poistolla varustetut WEDA L -pumput pumppaavat ominaispainoltaan jopa 1700 kg/m3 olevaa vettä ja mallista riippuen halkaisijaltaan 20–60 mm olevia kiintoaineita.

Pumppujen tekniset tiedot tekevät niistä sopivia moniin erilaisiin vedenpoistokäyttökohteisiin; niiden suorituskyky, luotettavuus, helppokäyttöisyys ja yksinkertainen ylläpito tekevät niistä loistavia välineitä monien eri alojen käyttäjille. Kaikissa malleissa on sisäinen käynnistin ja moottorinsuojajärjestelmä sekä lisävarusteena saatava automaattinen tasonsäätö. Säädettävät, kulutusta kestävästä kumista valmistetut diffuusorit ja karkaistut kovakromatut juoksupyörät varmistavat kestävyyden vaativissakin olosuhteissa.

“WEDA-pumput voivat pumpata jopa 16500 l/min, ja niiden suurimmat nimellistehot ovat jopa 54 kW,” kertoo Hrishi Kulkarni, Atlas Copco Power and Flow -liiketoimintaryhmän Product Manager. "Tämän vuoksi ne sopivat loistavasti vedenpoistoon monissa eri käyttökohteissa rakennusalalla, teollisuudessa, pelastustoimessa ja kohteiden ylläpidossa. Mallistomme uusimmat laitteet korostavat kattavuuttamme, sillä uudet laitteet tekevät valikoimastamme täydellisen."

Kilpailijoiden tuotteita 20 prosenttia alhaisempi paino helpottaa pumppujen kuljettamista ja käsittelyä, mikä tekee pumpuista erityisesti vuokrakäyttöön sopivia. Helppokäyttöisyys on saavutettu suorituskyvystä tinkimättä, ja jotkin mallit pystyvät pumppaamaan halkaisijaltaan jopa kaksi tuumaa olevia kiintoaineita. Parannettu alumiiniseos tuottaa paremman korroosionkestävyyden kaikissa käyttökohteissa ja vahvistettu letku pienentää vesivuotojen mahdollisuutta.

Käyttöaste on maksimoitu monella eri tavalla. Kaikissa pumpuissa on niiden koolle sopivan tyyppiset tiivisteet ja rasvan täytön tai öljyn tarkistuksen ulkoinen tulppa helpottaa ylläpitotoimia. Säädettävä poistoliitäntä tuottaa monia erilaisia liitäntävaihtoehtoja ja -kokoja, ja virtaussuunta on muutettavissa välillä 90–180 astetta.

WEDA-pumppujen käyttäjien tukena on laaja jälleenmyyjien ja huoltoasentajien verkosto sekä hyvä osien saatavuus.

Lisätietoja antaa:

Eemeli Erola, Tuotepäällikkö, Atlas Copco Power Technique Nordic
+358 4086 049 22, eemeli.erola@fi.atlascopco.com

Linda Ekwall, Marketing Communications Manager, Atlas Copco Power Technique Nordic
+46 (0)8 743 8316, linda.ekwall@se.atlascopco.com

Atlas Copco on maailman johtava kestävän kehityksen vaatimukset täyttävien tuottavuusratkaisujen tarjoaja. Konserni palvelee asiakkaita innovatiivisilla kompressoreilla, tyhjiöratkaisuilla, ilmankäsittelyjärjestelmillä, rakennustyömaa- ja kaivoskoneilla, sähkötyökaluilla ja kokoonpanojärjestelmillä. Atlas Copco kehittää tuotteita ja palveluita, joissa keskitytään tuottavuuteen, energiatehokkuuteen, turvallisuuteen ja ergonomiaan.  Yritys perustettiin vuonna 1873 Tukholmassa. Se toimii maailmanlaajuisesti yli 180 maassa. Vuonna 2017 Atlas Copcon liikevaihto oli  116 miljardia Ruotsin kruunua (12 miljardia euroa). Henkilöstön määrä oli noin 47 000. Lisätietoja on osoitteessa www.atlascopcogroup.com.

Power Technique
Hyvät ideat nopeuttavat innovaatiota. Atlas Copco Power Technique -liiketoiminta-alueella muutamme teolliset ideat johtaviksi ilma-, teho- ja virtaussovelluksiksi. Sitoutunut henkilöstömme, asiantuntemuksemme ja palvelumme luovat teollisuuteen kestävää arvoa kaikkialle.

Power and Flow on Atlas Copcon Power Technique -liiketoiminta-alueen liiketoimintaryhmä. Liiketoimintaryhmä suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kattavaa valikoimaa siirrettäviä energiatehokkaita generaattoreita, valaisutorneja ja pumppuja sekä lisävarusteita ja liitäntäratkaisuja. Tuotteita käytetään useilla toimialoilla, kuten rakennustyömailla, teollisuudessa, kaivoksissa ja vedenpoistossa. Lisäksi niitä vuokrataan. Liiketoimintaryhmän pääkonttori sijaitsee Zaragozassa Espanjassa. Tärkeimmät tuotekehitysyksiköt ja tuotantolaitokset sijaitsevat Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa.

Avainsanat: