Atlas Copcon uusi akkukäyttöinen LED-valopylväs on meluton ja päästötön

Atlas Copco on esitellyt kaikkien aikojen ensimmäisen akkukäyttöisen LED-valotorninsa. Jopa 32 tunnin toiminta-ajan, pitkän käyttöiän, minimaalisen huoltotarpeen ja alhaiset käyttökustannukset tarjoava kompaktikokoinen HiLight Z3+ toimii litium-ioni-akuilla ja tuottaa paremman valaisun kaupunkialueiden rakennustyömaille, ulkotapahtumiin ja teollisuuden alueille. Meluttomuus käytön aikana ja moottorin päästöttömyys varmistavat ympäristönvaatimusten täyden noudattamisen kaupunkien käyttökohteissa.

Félix Gómez, Atlas Copco Power and Flow -liiketoiminta-alueen valopylväiden Product Marketing Manager kommentoi: "Tämä esittely on valtava edistysaskel akkukäyttöisten valopylväiden mahdollisuuksille. Ennen akkutyypin valitsemista tekemämme tutkimus- ja kehitystyön avulla varmistimme, että voimme tarjota asiakkaillemme näiden odottaman luokan parhaan suorituskyvyn – ei ainoastaan käyttötuntien osalta, vaan myös luotettavuuden, helppokäyttöisyyden ja omistamisen kokonaiskustannusten osalta. Tämän kaiken tuloksena syntyi HiLight Z3+, joka mahdollistaa vuodessa tonnin pienemmät CO2-päästöt ja yli 1000 litraa pienemmän dieselpolttoaineen kulutuksen*.

HiLight Z3+ -valopylvään suorituskyvyn parannus perustuu siinä käytettävään litium-ioni-akkuteknologiaan. Lyijy-happo- ja geelityyppisiin akkuihin verrattuna se tuottaa jopa 20 prosenttia suuremman purkautumissyvyyden (DoD), kolme kertaa suuremman energiatiheyden ja 6000 syklin käyttöiän, joka on 6 kertaa enemmän kuin vaihtoehtoisilla tekniikoilla. Lisäksi valopylvään latausaika suoraan apuvirtalähteestä, sähköverkosta tai siirrettävästä generaattoriyksiköstä on vakiomallisessa Z3+-yksikössä ainoastaan kuusi tuntia.

HiLight Z3+ -valopylväässä on erittäin tehokas lamppukokoonpano, joka muodostuu 4 x 160 W LED-valosta, joiden odotettu käyttöikä on 50000 tuntia. Tarkoitusta varten suunnitellun suuntaavan lasioptiikan kanssa valonheittimet tuottavat ihanteellisen valon jakautumisen 3000 m2:n valaistulle alueelle. Hydraulisesti nostettava pystysuora masto tukee LED-valaisinyksiköitä. Mastot on taattu pysymään pystyssä 80 km/h tuulen nopeuteen asti ja niiden suurin käyttökorkeus on 8 m.

Z3+-valopylvään käyttölämpötila-alue on -20–50 C-astetta, ja siirrettävyys sekä kuljetustehokkuus ovat olleet etusijalla valopylvään suunnittelutyössä. Valopylvään kompaktit mitat, 1160 x 1160 x 2500 mm, mahdollistavat 22 yksikön lastaamisen 13-metriseen kuorma-autoon. Galvanoitu teräskotelo ja jauhemaalaus takaavat kestävyyden kaikissa sääolosuhteissa.

Akku-, sähkö- ja dieselkäyttöinen HiLight-mallisto, jossa käytetään LED- ja metallihalidivalaisimia, on suunniteltu tarjoamaan mahdollisimman laaja valikoima rakennustyömaille, tietöihin, julkisiin tapahtumiin ja teollisuuden käyttökohteisiin. Atlas Copco tarjoaa laajan valikoiman joustavia ja dynaamisia siirrettäviä valaisuratkaisuja, joissa yhdistyvät tukeva rakenne ja kompakti koko tehokkuudesta, turvallisuudesta ja ympäristöystävällisyydestä tinkimättä.

Toimituksen huomautuksia:
CO2-päästöt poltettua dieselpolttoaineen litraa kohti: 2,6 kg

– Loppu –

Yhteyshenkilö lisätietoja varten:
Eemeli Erola, Tuotepäällikkö
Atlas Copco Power Technique Nordic
+358408604922, eemeli.erola@atlascopco.com

Yhteystiedot tiedotusvälineitä varten:
Ota yhteys: Linda Ekwall, Marketing Communications Manager
Atlas Copco Power Technique Nordic
Tel. +46 (0)8 743 8316, e-post linda.ekwall@atlascopco.com

Atlas Copco on maailman johtava kestävän kehityksen vaatimukset täyttävien tuottavuusratkaisujen tarjoaja. Konserni palvelee asiakkaita innovatiivisilla kompressoreilla, tyhjiöratkaisuilla, ilmankäsittelyjärjestelmillä, rakennustyömaa- ja kaivoskoneilla, sähkötyökaluilla ja kokoonpanojärjestelmillä. Atlas Copco kehittää tuotteita ja palveluita, joissa keskitytään tuottavuuteen, energiatehokkuuteen, turvallisuuteen ja ergonomiaan.  Yritys perustettiin vuonna 1873 Tukholmassa. Se toimii maailmanlaajuisesti yli 180 maassa. Vuonna 2017 Atlas Copcon liikevaihto oli  116 miljardia Ruotsin kruunua (12 miljardia euroa).  Henkilöstön määrä oli noin 47 000. Lisätietoja on osoitteessa www.atlascopcogroup.com.

Power Technique
Hyvät ideat nopeuttavat innovaatiota. Atlas Copco Power Technique -liiketoiminta-alueella muutamme teolliset ideat johtaviksi ilma-, teho- ja virtaussovelluksiksi. Sitoutunut henkilöstömme, asiantuntemuksemme ja palvelumme luovat teollisuuteen kestävää arvoa kaikkialle.

Portable Air on Atlas Copcon Power Technique -liiketoiminta-alueen liiketoimintaryhmä. Tämä liiketoimintaryhmä suunnittelee, valmistaa ja markkinoi laajaa siirrettävien energiatehokkaiden kompressorien ja kädessä pidettävien purkutyökalujen valikoimaa sekä teollisuudelle tarkoitettuja ratkaisuja, kuten suurpainetehostimia ja laadukkaita paineilmalaitteita. Tuotteita käytetään useilla toimialoilla, kuten rakennustyömailla, kaivoksissa sekä öljy- ja kaasualalla. Lisäksi niitä vuokrataan. Liiketoimintaryhmän pääkonttori sijaitsee Antwerpenissa Belgiassa. Tärkeimmät tuotekehitysyksiköt ja tuotantolaitokset sijaitsevat Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa.

Power and Flow on Atlas Copcon Power Technique -liiketoiminta-alueen liiketoimintaryhmä. Liiketoimintaryhmä suunnittelee, valmistaa ja markkinoi kattavaa valikoimaa siirrettäviä energiatehokkaita generaattoreita, valaisutorneja ja pumppuja sekä lisävarusteita ja liitäntäratkaisuja. Tuotteita käytetään useilla toimialoilla, kuten rakennustyömailla, teollisuudessa, kaivoksissa ja vedenpoistossa. Lisäksi niitä vuokrataan. Liiketoimintaryhmän pääkonttori sijaitsee Zaragozassa Espanjassa. Tärkeimmät tuotekehitysyksiköt ja tuotantolaitokset sijaitsevat Euroopassa, Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Pohjois-Amerikassa.

Avainsanat:

Lainaukset