A-Rehu jatkaa investointeja Varkauden tehtaaseen

A-Rehun Varkauden tehtaalla on valmistunut investointi tehtaan annostelu- ja jauhatuskapasiteettiin. Investointi nostaa tehtaan kapasiteettia 10 milj. kg:lla, kokonaiskapasiteetti on investoinnin jälkeen 80 milj. kg.

”Investointi tuli ajankohtaiseksi, sillä rehumyyntimme Itä-Suomessa on kasvanut tasaisesti ja haluamme vastata kysyntään”, A-Rehun tuotantojohtaja Ari Kulmala kertoo. A-Rehun Varkauden rehutehdas täytti helmikuussa 10 vuotta. Toimintaa on kehitetty jatkuvasti – edellinen investointi valmistui viime vuonna, kun tehtaalle rakennettiin juomarehulinja vasikoiden maitojuomien valmistukseen.

Investointi toteutettiin kotimaisin voimin, sillä niin laitteet kuin automaatio tilattiin suomalaisilta toimijoilta. Investoinnin kokonaisarvo on noin 300 000 euroa.

A-Rehu on Atrian ja sen tuottajaosuuskuntien omistama rehuyhtiö, joka valmistaa, myy ja markkinoi rehuja nauta-, sika- ja broileritiloille. A-Rehun toiminnassa on aina ollut keskeistä tilojen onnistuminen ja tuotantotulokset.

Lisätietoja antaa
Ari Kulmala, tuotantojohtaja, p. 0440 321 065