Atria investoi Lagerbergsin broilerituotannon kehittämiseen Ruotsissa 14 miljoonaa euroa

Atria Oyj, Pörssitiedote 27.6.2016, klo 15.00

Atria käynnistää pitkäjänteisen investointiohjelman Lagerbergsin broilerituotannon kehittämiseksi Ruotsissa. Investoinnit kohdistuvat koko tuotantoketjuun: broilerien kasvatuksesta ja teollisesta tuotannosta Lagerbergsin tuotemerkin vahvistamiseen asti.

Atrian hallitus vahvisti tänään 14 miljoonan euron investointisuunnitelman Lagerbergsin toiminnan kehittämiseen. Investointien toteuttaminen ajoittuu vuosille 2016 – 2018. Investoinnilla lisätään Norjebyssä sijaitsevan tehtaan tuotantokapasiteettia merkittävästi. Uusia tuotantotiloja rakennetaan, olemassa olevia nykyaikaistetaan ja tuotantokoneistoa uudistetaan. Lisäksi tehtaan läheisyyteen rakennetaan uusia broilerien kasvatushalleja.

Atria osti ruotsalaisen siipikarjayhtiö Lagerberg i Norjeby AB:n (Lagerbergs) koko osakekannan huhtikuussa 2016. Kaupan myötä Atria laajensi liiketoimintaansa Ruotsissa broilerinlihan jalostukseen. Lagebergsillä on tuotantolaitos ja omia broilerikasvattamoja Blekingessä, Etelä-Ruotsissa. Lagerbergs on kolmanneksi suurin toimija Ruotsin broilerimarkkinoilla. Omissa kasvattamoissa tuotettujen broilereiden lisäksi Lagerbergs hankkii broilereita tuotantolaitoksen läheisyydessä sijaitsevilta sopimustuottajilta. Yhtiössä työskentelee 120 työntekijää.

Lisätietoja antaa Atria Skandinavian toimitusjohtaja Tomas Back, p. +46 70 348 00 05.

Juha Gröhn

JAKELU: