Atria lähettää Kanaliveä 28.1.–2.2.2019 Lindbergin tilalta

Atria lähettää suoraa verkkolähetystä Peräseinäjoelta, Atria Perhetiloihin kuuluvalta Lindbergin tilalta, maanantaista lauantaihin 28.1.–2.2.2019 kello 11–18 osoitteessa: atria.fi/maailmanpuhtain.

Atrialle ensiluokkainen ja vastuullinen eläintenhoito tarkoittaa suunnitelmallista ja tinkimätöntä toimintaa tuotannon jokaisessa vaiheessa. Atria Perhetiloilla kanoille tarjotaan kaikki niiden elämälle tarpeelliset asiat, eivätkä kanat ole koskaan elämänsä aikana saaneet antibiootteja.

- Me Atrialla haluamme näyttää, millaista on Atria Perhetilan kanojen päivittäinen elämä, täysin avoimesti. Toiminnan läpinäkyvyys, sekä jatkuva vuorovaikutus kuluttajien, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien kanssa ovat osa vastuullista toimintaamme, kertoo Atrian viestintä- ja IR-päällikkö Hanne Kortesoja.

Lindbergin tilan kanojen elämää voi seurata sosiaalisessa mediassa tunnuksella #kanalive.

Maaliskuussa 2018 Atria lähetti Possulive-lähetystä Honkalan tilalta.

Kanat nukkuvat päiväunia kello 14–15

Lindbergin tilan kanat ovat noin neljä viikkoa vanhoja Kanaliven aikaan. Kanat saavat syödäkseen oman tilan kauraa ja vehnää.

Tilaa isännöivät Päivi ja Jussi Lindberg. Lindbergit ottivat live-kamerat tilalleen siksi, etteivät he eivät koe työssään tai tilallaan olevan mitään salailtavaa.

- Haluamme näyttää avoimesti, kuinka meidän kanamme voivat. Tervetuloa katsomaan itse! Lindbergit kannustavat.

Kanalassa simuloidaan valojen avulla auringon nousut ja laskut. Iltaisin simuloitu aurinko laskee hiljalleen ja kello 23 saapuu yön pimeys. Päivä alkaa sarastamaan aamuneljältä ja kanat aktivoituvat päivän puuhiinsa. Kanalaan laskeutuu pimeys ja hiljaisuus myös iltapäivisin. Lindbergin kanat nukkuvatkin päiväunia livelähetyksen aikana kello 14–15.

Katso ja kysy!

Atrian Facebookissa  voi esittää kysymyksiä tilan- ja eläintenhoitoon liittyen koko Kanalive-viikon ajan! Kysymyksiin vastaavat Päivi Lindberg sekä eläinlääkäri Päivikki Perko-Mäkelä.

Avainsanat: