Atria mukana Suomen ensimmäisessä materiaalitehokkuuden sitoumuksessa

Atria on liittynyt ensimmäisten yritysten joukossa elintarvikealan materiaalitehokkuuden sitoumukseen, joka tähtää ympäristövaikutusten vähentämiseen ruoan valmistuksessa, jakelussa ja kulutuksessa. Liittymällä sitoumukseen Atria edistää omalta osaltaan kannattavuutta ja kestävää luonnonvarojen käyttöä parantamalla tuotantonsa materiaalitehokkuutta sekä tuottamalla materiaalitehokkuutta edistäviä ratkaisuja kuluttajille.

Elintarvikealan materiaalitehokkuuden sitoumuksen vuosille 2019–2021 ovat allekirjoittaneet maa- ja metsätalousministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö sekä ympäristöministeriö yhdessä Elintarviketeollisuusliitto ry:n, Päivittäistavarakauppa ry:n ja Suomen Pakkausyhdistys ry:n kanssa. Sitoumuksen avulla yritysten toimenpiteiden tuloksista saadaan koko alaa koskevaa mitattua tietoa. Järjestöt ja ministeriöt seuraavat toiminnan vaikuttavuutta.

Toimialan yhteisiä tavoitteita tukien Atria on sitoumuksessaan määrittänyt konkreettisia materiaalitehokkuustoimia, joissa keskitytään sekä tuotantoprosessien materiaalitehokkuuden että tuote- ja pakkausratkaisujen kehittämiseen. Atrian tavoitteena on tehostaa jo nyt hyvällä tasolla olevaa raaka-aineiden hyödyntämistä ja vähentää materiaali- ja ruokahävikkiä tuotteen kaikissa elinkaaren vaiheissa. Lisäksi yhtiö on materiaalitehokkuustoimillaan sitoutunut edistämään tietoisuutta materiaalitehokkuuden mahdollisuuksista ja keinoista elintarvikeketjussa ja kuluttajien keskuudessa.

Lisätietoja antaa johtaja Tapani Potka, tapani.potka@atria.com, p. 040 579 4173

Lue lisää materiaalitehokkuuden sitoumuksesta:

www.motiva.fi/matsit/elintarvikeala

Avainsanat: