Atria ostaa Domretorin koko osakekannan

Atria Suomi Oy on hankkinut 30.9.2020 toteutetulla yrityskaupalla omistukseensa kauhavalaisen elintarvikealan sopimusvalmistaja Domretor Oy:n koko osakekannan. Domretor Oy on ollut Atrian osakkuusyhtiö vuodesta 2013 lähtien, jolloin Atria osti Domretorin osakkeista 24,9 prosentin osuuden.
Domretorin toiminta on käynnistynyt vuonna 1999 ja se on korkealaatuisten valmisruokatuotteiden ja puolivalmisteiden sopimusvalmistaja.

- Yrityskaupan myötä Atria vahvistaa edelleen asemiaan vähittäiskaupan valmisruokavalikoimissa ja Food Service -tuotteiden markkinassa. Domretor toimii jatkossakin itsenäisesti omana yrityksenä ja nyt Domretorilla on paremmat mahdollisuudet hyödyntää Atrian kaikkia asiakaskanavia. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä pitkään yhteistyöhön Domretorin kanssa, jossa pienen toimijan joustavaa toimintatapaa ja osaamista on kyetty tehokkaasti hyödyntämään, toteaa Atria Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi.

- Atrian asiakaskanavat ja ison yhtiön tuki vahvistavat Domretorin asemaa markkinassa. Meille on tärkeää, että yhtiön toiminta jatkuu ja työpaikat säilyvät Kauhavalla, kertoo Domretor Oy:n toimitusjohtaja Åsa Alanko.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kauppahinta ei aiheuta merkittävää vaikutusta Atrian taloudelliseen asemaan tai tulokseen.

Domretor Oy:n tuotantolaitos sijaitsee Kauhavalla ja yritys työllistää ympärivuotisesti 70 henkilöä ja lisäksi kausityöntekijöitä noin 40 henkilöä.

Lisätietoja:

Atria Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi puh. 040 8310342 ja Domretor Oy:n toimitusjohtaja Åsa Alanko puh. 050 596 6153.