Atria Oyj:n nimitystoimikunta muodostettu

Atria Oyj Pörssitiedote 15.1.2013, klo 15.00

Atria Oyj:n nimitystoimikunta muodostettu

Atria Oyj:n yhtiökokouksen päättämään nimitystoimikuntaan on valittu seuraavat henkilöt:
- maanviljelijä Ari Pirkola, Atria Oyj:n hallintoneuvoston puheenjohtaja, osuuskunta Lihakunnan hallituksen varapuheenjohtaja, Lihakunnan edustaja
- maanviljelijä Henrik Holm, Osuuskunta Pohjanmaan Lihan hallintoneuvoston puheenjohtaja, Pohjanmaan Lihan edustaja
- agronomi Esa Kaarto, Atria Oyj:n hallituksen jäsen, Itikka osuuskunnan puheenjohtaja, Itikka osuuskunnan edustaja
- salkunhoitaja Kim Fors, Veritas Eläkevakuutuksen edustaja
- asiantuntijajäsen agrologi Seppo Paavola, Atria Oyj:n hallituksen puheenjohtaja

Esa Kaarto valittiin toimikunnan puheenjohtajaksi.

Yhtiökokouksen 3.5.2012 tekemän päätöksen mukaan nimitystoimikuntaan valitaan seuraavaa yhtiökokousta edeltävän marraskuun alun tilanteen mukaan osakkeenomistajat tai näiden edustajat, jotka omistavat KII-sarjan osakkeita, sekä suurin sellainen A-sarjan osakkeenomistaja, joka ei omista KII-sarjan osakkeita, tai tällaisen osakkeenomistajan edustaja. Itikka osuuskunta, Lihakunta ja Osuuskunta Pohjanmaan Liha ovat KII-sarjan osakkeenomistajia. A-sarjan suurimmista osakkeenomistajista Mandatum Henkivakuutusosakeyhtiö ja Keskinäinen Työeläkeosakeyhtiö Varma eivät halunneet nimittää edustajaansa nimitystoimikuntaan.

Nimitystoimikunta valmistelee hallituksen jäsenten valintaa ja palkitsemista koskevat ehdotukset seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Atria Oyj

Heikki Kyntäjä