Atria palkitsi parhaita tuottajiaan: Nykypäivän lihantuottajat ovat moniosaajia

Atria palkitsi parhaat tuottajansa torstaina 13.2. Liha-akatemiassa Tampereella. Parhaiden tuottajien valintaperusteena tänä vuonna oli erityisesti tilojen vaikuttavuus, alkutuotannon tiedon jakaminen sekä hyvät tuotantotulokset.

- Atria ketjun kivijalka ovat ammattitaitoiset ja osaavat tuottajat, jotka tekevät päivittäin parhaansa sen eteen, että suomalaista maailman puhtainta lihaa on tarjolla niin Suomessa kuin asiakkaillamme maailmalla, kertoo Atria Tuottajat ja A-Rehu Oy:n toimitusjohtaja Reijo Flink.

-Tänä päivänä tuottajat ovat varsinaisia moniosaajia ja alansa tärkeitä viestinviejiä. Tuotanto täytyy olla kestävällä pohjalla. Tulevaisuuden kilpailukyky säilyy niillä tiloilla, joissa tuotantoa osataan kehittää. Entistä tärkeämpään rooliin nousee myös avoimuus ja strateginen johtaminen, jatkaa Flink.

Atria Sika

- Vuoden sikavaikuttaja: Timo Heikkilä, Heikkilän tila, Rusko

- Erinomainen teknologia ja bioturva: Sikana Oy, Ilmajoki

- Ennakkoluuloton rehustaja: Pirttirannan tila, Ylivieska

- Erinomainen strateginen johtaja: Sikatiimi, Lapua

- Vuoden Atrialainen mediavaikuttaja: Hyppösen Tila, Isokyrö

- Årets företagsutvecklare: Hällboda, Socklot

Atria Nauta

- Erinomaisten maitorotuisten sonnien kasvattaja:

• Salon Tila, Juupajoki
  • Mty Kavander, Salo
  • Kuusela, Siikajoki

- Erinomaisten liharotuisten sonnien kasvattaja: MTY-Hannula, Sievi

- Erinomaisten liharotuisten hiehojen kasvattaja: Siipon tila, Kalajoki

- Erinomaisten maitorotuisten hiehojen kasvattaja: Moksin tila, Jyväskylä

- Elämäntyötunnustus erinomaisena vasikkakasvattajana: Päivi ja Arto Bottas, Loviisa

- Erinomainen vasikkakasvattaja: Viitasalon tila, Ylistaro

- Erinomaisten pihvivasikoiden tuottaja: Virpi ja Juha Rantanen, Kuortane

- Erinomaisten pihvivasikoiden tuottaja: Uusi-Mattilan tila, Nokia

- Maailman parhaan pihvin kasvattaja: Kankaala, Kajaani

- Framgångsrik biffkalvsproducent: Kastus lantbruk, Hannah och Stefan Kastus, Vörå

- Framgångsrik slutuppfödare: Björklund´s Gård, Kronoby

Atria Siipi

- Vuoden vaikuttajat:

• Hakulisen tila, Kangasala
  • Ylisen tila, Nurmo
  • Alatalon tila, Nurmo

Lisätietoja: Reijo Flink, toimitusjohtaja Atria Tuottajat, A-Rehu 040 510 6009

Atrian alkutuotannon muodostavat nauta-, sika- ja siipikarjan kotimaiset tuotantoketjut. Meille tärkeintä on tilojen menestyminen – olemme tuottajien kumppani, jonka tehtävänä on auttaa tiloja kehittymään ja saavuttamaan hyviä tuloksia. Asiantuntijamme tarjoavat osaamisensa ja kokemuksensa kannattavan suomalaisen kotieläintuotannon tueksi. Atria Tuottajat on osa maailman puhtainta Atrian kotimaista ruokaketjua pellolta pöytään. Haluamme jatkaa kestävien ratkaisujen kehittämistä ja pysyä liha-alan innovatiivisena suunnannäyttäjänä myös tulevaisuudessa.

Atria on Pohjoismaiden, Venäjän ja Viron johtavia liha- ja ruoka-alan yrityksiä. Olemme asiakkaidemme, henkilöstömme ja omistajiemme arvostama vuonna 1903 perustettu yritys. Yrityksemme uusiutuminen ja kasvu perustuvat erinomaiseen kaupalliseen osaamiseen, tehokkaaseen toimintaan ja yhtenäiseen, kestävää menestystä arvostavaan toimintatapaan.

Päätuotteemme, Hyvä Ruoka, tuottaa paremman mielen ja kestävää arvoa kaikille sidosryhmillemme. Hyvä ruokamme on vastuullisesti ja eettisesti tuotettua, ravitsevaa ja turvallista. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 1,45 miljardia euroa ja palveluksemme oli noin 4 450 liha- ja ruoka-alan osaajaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Venäjällä ja Virossa. Atria Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä vuodesta 1991 lähtien.

Lisätietoja:
Atria yrityksenä: www.atria.com