Atria paransi tulostaan CDP:n vuoden 2023 Climate Change –arvioinnissa

Atria on saavuttanut Management-tason ja “B–”-luokituksen ilmastotyöstään globaalin voittoa tavoittelemattoman järjestön CDP:n vuosittaisessa listauksessa. Luokitus nousi vuoden 2022 arvioinnista kolme arvosanaa.

– Saamamme tunnustus management-tason yritysten joukossa CDP:n arvostetulla Climate Change-listalla on osoitus suunnitelmallisesta työstä ja sitoutumisestamme ilmastotyöhön. Jatkamme edelleen työtä hiilineutraalin ruokaketjun eteen niin omassa toiminnassamme kuin arvoketjussamme, kertoo Merja Leino, Atrian vastuullisuusjohtaja.

Atria on raportoinut CDP:n kautta vastuullisuuden eteen tehtävästä työstä jo vuodesta 2019. Atria on saanut Science Based Targets -aloitteelta (SBTi) virallisen hyväksynnän päästövähennystavoitteilleen. Tavoitteet perustuvat tieteelliseen laskentamenetelmään, jolla varmistetaan, että yritysten tavoitteet ovat Pariisin ilmastosopimuksen mukaisia. Ne pyrkivät rajoittamaan maapallon lämpenemistä 1,5 asteeseen globaalisti. Tavoitteissaan Atria sitoutuu vähentämään oman toimintansa (Scope 1 ja 2) kasvihuonekaasupäästöjä 42 prosentilla vuoteen 2030 mennessä vuoden 2020 tasosta. Scope 3 -päästöjen vähennystavoite on 20 prosenttia prosessoitua lihatonnia kohden vuoteen 2030 mennessä.

Tietoja CDP:stä

CDP on maailmanlaajuinen voittoa tavoittelematon järjestö, joka ylläpitää maailmanlaajuista ympäristötietojärjestelmää yrityksille, kaupungeille ja valtioille. Yli 25 000 organisaatiota ympäri maailmaa julkistivat tietoja CDP:n kautta vuonna 2023.

Lisätietoja antaa vastuullisuusjohtaja Merja Leino, Atria Oyj, puh. 040 580 1210, merja.leino@atria.com.