Atria suunnittelee toimenpiteitä kilpailukyvyn ja tuloksen parantamiseksi Ruotsissa

Atria Ruotsi suunnittelee tehostamisohjelman käynnistämistä liiketoimintastrategiassa määriteltyjen tavoitteiden saavuttamiseksi sekä kilpailukyvyn ja tuloksen parantamiseksi muuttuneessa toimintaympäristössä. Korkeat raaka-ainekustannukset, kiihtynyt inflaatio ja heikko Ruotsin kruunu ovat johtaneet muuttuviin kulutustottumuksiin ja kireisiin hintaneuvotteluihin kaupan kanssa.

Tämä tarkoittaa, että Atria suunnittelee noin 35 toimihenkilön työsuhteen päättämistä Ruotsissa. Ammattiliittoneuvottelut käynnistetään nyt ja ne koskevat kaikkia Atria Ruotsin toimihenkilöitä.

– Olemme määritelleet strategiseksi tavoitteeksemme toiminnan tehokkuuden ja ketteryyden parantamisen. Sitä kautta haemme tulevina vuosina parempaa taloudellista tulosta ja kannattavaa kasvua Ruotsissa. Uutinen irtisanomisista on luonnollisesti ikävä työntekijöillemme, mutta meidän on rakennettava tehokas ja kilpailukykyinen organisaatio turvataksemme Atria Ruotsin tulevaisuuden, sanoo Atria Ruotsin johtaja Jarmo Lindholm.

Tehokkuuden parantaminen johtaa noin 2,5 miljoonan euron vuosittaisiin säästöihin, jotka alkaisivat toteutua vuoden 2024 toisella neljänneksellä ja täysimääräisesti vuoden 2025 alussa.

Lisätietoja antaa Atria Ruotsin toimitusjohtaja Jarmo Lindholm, puh. +46 72 570 38 00, jarmo.lindholm@atria.com