Atria suunnittelee toimenpiteitä siipikarjaliiketoiminnan kilpailukyvyn parantamiseksi Suomessa

Atria Oyj, pörssitiedote, sisäpiiritieto 19.9.2022, klo 14.00

Muuttuneessa toimintaympäristössä sekä kilpailu- ja markkinatilanteessa Atrian tavoitteena on parantaa siipikarjaliiketoiminnan kilpailukykyä, kannattavuutta ja lisätä teollisen toiminnan tehokkuutta.

Atria käynnistää siipikarjaliiketoiminnan kilpailukykyä ja kannattavuutta parantavan kehitysohjelman, joka toteutetaan vaiheittain. Ensimmäisessä vaiheessa Atria aloittaa yt-lain mukaiset muutosneuvottelut Sahalahden siipikarjayksikössä. Muutosneuvotteluissa tullaan tarkastelemaan Sahalahden tehtaan mahdollista sulkemista. Muutosneuvottelut koskevat koko Sahalahden tehtaan henkilöstöä, noin 130 henkilöä. Käynnistettävät muutosneuvottelut eivät koske Atrian muita tuotantolaitoksia. Atria tavoittelee suunnitelluilla toimenpiteillä yhteensä noin 5 miljoonan euron vuotuisia säästöjä. Säästöjen arvioidaan toteutuvan 2024 loppuvuodesta lähtien.

Toisessa vaiheessa käynnistetään yt-lain mukaiset muutosneuvottelut Nurmon siipikarjayksikössä. Näiden neuvotteluiden tavoitteena on valmistautuminen uuden siipikarjatehtaan käyttöönottoon ja varautuminen työtehtävien ja toimintatapojen uudistumiseen.

Lisätietoja antaa Atria Suomen toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi, puh. 040 831 0342.

Juha Gröhn

JAKELU: