Atrian antibioottivapaata sianlihaa japanilaiselle ravintolaketjulle

Atria on solminut yhteistyösopimuksen japanilaisen ravintolaketjun kanssa suomalaisen antibioottivapaan sianlihan viennistä Japaniin. Suosittu japanilainen perheravintolaketju Bikkuri Donkey käyttää jatkossa atrialaista sianlihaa hampurilaispihveissään.

Bikkuri Donkey on japanilainen ravintolaketju, jolla on yli 300 myyntipistettä. Ravintolaketjun menu sisältää pääasiassa japanilais- ja länsimaistyyppisiä hampurilaispihviannoksia. Bikkuri Donkey on osa Aleph Inc. -konsernia.

Aleph Inc. on sitoutunut kestävään kehitykseen ja hyödyntää ravintoloissaan vastuullisesti tuotettuja raaka-aineita. Asiakkaat voivat ruokailun yhteydessä tutustua raaka-aineiden matkaan aina pellolta pöytään.

- Eläinten hyvinvointi, jäljitettävyys ja laadukas liha ovat Alephille ja Atrialle yhteisiä arvoja. Siksi on tuntunut hyvältä aloittaa yhteistyö yhtiön kanssa, kertoo Atria Suomen myyntipäällikkö Tuomas Viita.

Atria on toiminut Suomessa edelläkävijänä ilman antibiootteja kasvatetun lihan tuottamisessa.  Vuonna 2017 Atria toi Suomen markkinoille antibioottivapaan kanan ja vuonna 2018 ilman antibiootteja kasvatetun possun lihan. Japanissa Atria tekee yhteistyötä maahantuojansa Nippon Steel Tradingin kanssa.

Lisätietoja antaa: Tuomas Viita, myyntipäällikkö, Atria Suomi Oy, puh. 0400 375 433, tuomas.viita@atria.com