Atrian Gooh!-yritysosto on saatu päätökseen

Atria Oyj, Lehdistötiedote, 2.5.2024, klo 15.00 EET

Atrian Gooh!-yritysosto on saatu päätökseen

Atria ilmoitti helmikuun lopussa ostavansa Gooh!-valmisruokayhtiön Lantmännen Cerealialta. Ruotsin viranomaiset ovat nyt hyväksyneet kaupan, ja se on saatu päätökseen. Atria omistaa vastaperustetun Atria Gooh AB:n koko osakekannan. Kaikki 65 työntekijää siirtyvät Atrialle.

”On erittäin ilahduttavaa, että kauppa on nyt saatu päätökseen, ja odotamme innolla seuraavan askeleen ottamista ja Gooh!-liiketoiminnan kehittämistä yhdessä Järnan työntekijöiden kanssa. Meille tämä on strateginen ja pitkäaikainen hankinta, jolla edistämme kasvuamme valmisruokatuoteryhmässä, sanoo Atria Ruotsin tomitusjohtaja Jarmo Lindholm.

Lantmännen on omistanut yhtiön 2000-luvun alusta lähtien ja on sittemmin rakentanut Gooh!-brändistä tunnetun. Nykyään Gooh! myy noin 5 miljoonaa ateriaa vuodessa myyntipisteissään kaikkialla Ruotsissa.

”Arvostamme suuresti sitä luottamusta, jonka Lantmännen on vuosien aikana rakentanut Gooh!-brändille. Gooh!-tuotevalikoima täydentää erittäin hyvin Atrian omia valikoimia ja näemmekin nyt suuria mahdollisuuksia uudentyyppisten tuotteiden ja tarjooman kehittämisessä Ruotsin markkinoilla”, jatkaa Jarmo Lindholm.

Lisätietoja antaa Atria Ruotsin toimitusjohtaja Jarmo Lindholm, puh. +46 72 570 38 00.