Atrian kevään uutuudet tekevät arjesta nautinnollista nopeasti ja helposti

Hyvän ruoan ei tarvitse olla vaikeaa! Tänä keväänä herkutellaan Atrian laadukkailla mikroaterioilla, nopeasti valmistuvilla kanasuikaleilla ja Hornet-siivillä sekä antibioottivapailla leikkeleillä ja fileepihveillä.

Laadukkaimmiksi äänestetyt leikkeleet

Maistuisiko tänään kanafilee paprikavoilla ja paahdetuilla kasviksilla tai pekoni-kanafileekeitto? Kysymys ei ole ravintolan ruokalistasta vaan Atrian Artesaani-sarjan kevään valmisruokauutuuksista.

Artesaani-tuoteperhe laajenee keväällä myös leikkeleiden osalta. Atria tuo kauppoihin isot kanaleikkeet ja kinkkuleikkeen, jotka on valmistettu antibioottivapaasti kasvatetusta lihasta. Niissä on korkea lihapitoisuus: kanaleikkeleissä 94 prosenttia, kinkkuleikkeessä 96 prosenttia. Artesaani-kanaleikkeet ovat tutkitusti* leikkeleistä laadukkaimpia.

Artesaani-brändin ytimessä ovat aidot maut, laadukkaat raaka-aineet ja tekijöiden ammattitaito. Tuoteperheen pakkaukset saavat kevään aikana myös uuden ulkoasun.

Atrian Artesaani-uutuudet:

• Artesaani Kanafileetä Paprikavoilla ja Paahdetut Kasvikset 350 g
  • Artesaani Pekoni-kanafileekeitto 340 g
  • Artesaani Murea Kanafilee 160 g
  • Artesaani Murea Kana Leppäsavu 160 g
  • Artesaani Murea Kinkku Leppäsavu 180 g

*Leikkeleiden kotitesti, Foodwest Oy 2023

Kotimaista kalaa helposti lämmitystä vaille valmiina

Kotimaista järvikalaa suositellaan syötävän Itämeren rehevöitymisen estämiseksi. Luonnonkalaa voi nauttia kätevästi herkullisen valmisaterian muodossa, kun Atria tuo kauppoihin Atria Tomaattisen Kalapastan. Siinä on käytetty ainoastaan kotimaista luonnonkalaa: lahnaa, silakkaa ja särkeä. Mikä parasta – tuote ei sisällä ruotoja.

Kotimaisuus ja vastuullisuus korostuvat myös toisessa uutuudessa, Atria Savukirjolohikiusauksessa. Kiusauksen lohi on Kalaneuvoksen suomalaista, savustettua kirjolohta ja perunakin tuoretta ja kotimaista. Lempeän makuinen kiusaus maistuu koko perheelle, ja siitä riittää jaettavaksi.

Atrian uudet valmisruoat kotimaisesta kalasta:

• Atria Tomaattinen Kalapasta 600 g
  • Atria Savukirjolohikiusaus 650 g

Kevyempään kevääseen possua ja kanaa

Kevätauringon lämmittäessä tekee mieli keventää syömistä ja hemmotella kroppaa salaateilla ja wokeilla. Proteiininlähteeksi sopivat nopeasti pannulla valmistuvat kanasuikaleet.

Suomalaiset rakastavat Jyväbroilerin isoja ja laadukkaita suikaleita. Ne saavat kuluttajilta kiitosta paitsi suuresta suikalekoosta myös uniikista maustamisesta*. Tänä keväänä lautasella piristää raikas uutuusmaku sitruunapesto.

Viikonloppuna ruoanlaittoon tuovat vaihtelua kanansiivet. Suosittu sormiruoka on löytänyt tiensä suomalaisten sydämiin: jo kolmasosa käyttää siipiä ruoanlaitossa**. Ne ovat mainiota leffaillan naposteltavaa, mutta 57 prosenttia suomalaisista syö niitä myös pääateriana***.

Siipien vertailututkimuksen**** mukaan markkinoiden parhaan makuiset siivet ovat Atrian Kanan Hornet -siivet. Ota testiin kevään uutuusmaku: koko perheelle maistuvat, miedommin maustetut hunajasiivet.

Hieman juhlavampi hemmotteluateria syntyy Possun Ohuista Fileepihveistä. Atrian ohueksi leikattujen, kalvottomien fileepihvien lihapitoisuus on 97 prosenttia ja rasvapitoisuus vain 3 prosenttia. Pakkauksen Sydänmerkki kertoo, että fileepihvit täyttävät terveellisemmän valinnan kriteerit myös maustamisen ja suolapitoisuuden osalta.

Atrian kana- ja possu-uutuudet:

• Jyväbroiler Iso Suikale Broilerin Fileestä Sitruunapesto 350 g
  • Atria Kanan Hornet Hunaja Siipi 900 g
  • Possun Ohut Fileepihvi Tomaatti & Basilika 240 g
  • Possun Ohut Fileepihvi Ruohosipuli & Mustapippuri 240 g

*Foodwest 3/2022 Jyväbroiler Salaattisuikaleet
**Atria markkinatieto 1—4 2023
***Taloustutkimus: Fokustutkimus, siipien käyttö 03/2023
****Foodwest 12/2022 Siipien vertailututkimus

Mikron kautta pöytään

Mikro näyttelee arjen ruokahuollossa korvaamatonta roolia. Tänä keväänä mikrossa lämmitetään Atrian uutuuksia: kanaburgeria, nakkikeittoa ja vegeperunasoselaatikkoa. Herneproteiinia sisältävä vegaaninen laatikko on miedon makuinen ja maistuu myös sekasyöjille.

Atrian uutuudet arkeen:

• Kunnon Arki Nakkikeitto 300 g
  • Atria Kunnon Arki Kanaburgeri 115 g
  • Atria Kunnon Arki Vegeperunasoselaatikko 350 g

Tutustu Atrian kevään kaikkiin uutuustuotteisiin osoitteessa: www.atria.fi/tuotteet/

Lataa kuvat ja tuotekuvat täältä.

Lisätietoa uutuustuotteista antaa: markkinointipäällikkö Maria Orassaari, maria.orassaari@atria.com, puh. 050 560 2282