Atrian muutosneuvottelut Kuopiossa saatettu päätökseen

Atria Suomi Lehdistötiedote 10.6.2024, klo 13.00

Atrian muutosneuvottelut Kuopiossa saatettu päätökseen

Atrian Kuopion toimintoja koskevat muutosneuvottelut on saatettu päätökseen. Neuvottelut käynnistettiin toukokuussa Kuopion tehtaalle kohdistuvan kulurakenteen tehostamiseksi ja organisaatiorakenteen yksinkertaistamiseksi. Toimenpiteiden perusteena on Best-In Oy:n päätös siirtää tuotantonsa pois Kuopiosta. Neuvottelut koskivat kaikkia seitsemää Atrian Kuopion toimipisteen vakituista työntekijää.

Käytyjen muutosneuvotteluiden tuloksena päätettiin, että yhtiön Kuopion myymälätoiminnot päättyvät viimeistään 30.4.2025. Myymälän ja teknisen henkilöstön työsuhteet Kuopiossa tulevat päättymään. Atria tarjoaa työntekijöilleen mahdollisuuden siirtyä yhtiön muihin toimipisteisiin.

Atria on sitoutunut tukemaan työntekijöitään siirtymävaiheessa. Lisäksi Atria aloittaa kiinteistön alasajoon liittyvät selvitykset.

Lisätietoja antaa: Tauno Perälä, Atria Suomen teollisista toiminnoista vastaava johtaja, puh. 040 685 4501.