Best-In Oy Atrian omistukseen

LEHDISTÖTIEDOTE 21.12.2012 klo 10.00

Best-In Oy Atrian omistukseen

Atria Oyj ostaa HKScan Finland Oy:ltä lemmikkieläinruokia valmistavan Best-In Oy:n osakkeet. Atria Oyj ja HKScan Finland Oy ovat olleet vuonna 2002 perustetun Best-In Oy:n omistajia kumpikin 50 prosentin omistusosuudella. Nyt toteutetun yrityskaupan jälkeen Best-In Oy:n osakekanta siirtyy kokonaisuudessaan Atria Oyj:n omistukseen.

- Haluamme hyödyntää tulevaisuudessa entistä enemmän lemmikkieläinruokamarkkinoiden kasvua.  Best-Inin tunnetut tuotemerkit ja markkinajohtajan asema Suomessa antavat meille erinomaiset mahdollisuudet kasvattaa liiketoimintamme, kertoo Atria Oyj:n varatoimitusjohtaja Juha Ruohola.

- Liiketoiminnan painopiste on kotimarkkinassa ja siellä erityisesti koirien tuoreruokaratkaisuissa, joissa Best-In on selkeä markkinajohtaja ja tuotteistuksen edelläkävijä, toteaa Ruohola.

Sopimus kaupasta allekirjoitettiin 20.12.2012. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Best-In Oy sijaitsee Kuopiossa ja sen liikevaihto oli 5,2 miljoonaa euroa vuonna 2011. Yritys työllistää 19 henkilöä. Best-In Oy:n tuotemerkit ovat Best-In, Hubert ja CAT.

Lisätietoja antaa Juha Ruohola, Atrian varatoimitusjohtaja ja Best In Oy:n hallituksen puheenjohtaja, puh. 0400 647 160