Grillikausi alkaa – tutustu Atrian kesän kuumiin uutuuksiin

Grillaus on suomalaisille rakas kesäharrastus ja ajanviete. Grillauksessa luotetaan perinteisiin, mutta toisaalta kaivataan vaihtelua, uusia makuja ja helppoutta. Atria tarjoaa tänä vuonna monta herkullista uutuutta grillaajien iloksi.

Maku ratkaisee

Yhtä matkaa kesän kanssa alkaa suomalaisten joka vuotinen grillikausi. Suomalaisista valtaosa (71 %) grillaa kesäkauden aikana, eikä heille ole samantekevää, mitä grillissä paistuu tai miltä ruoka maistuu. Atrian jo vuodesta 2018 asti teettämän grillaustutkimuksen mukaan hyvä maku on ensisijainen kriteeri, kun suomalainen valitsee grillattavansa. Ja maun merkitys on vain kasvanut viime vuosina.

Atrian kesän Possun Kasslerpihvit Tulinen Chipotle -uutuudesta ei makua puutu. Tuliset pihvit maistuvat possun ystäville mutta myös rohkeille kokeilijoille. Turvallisempien makujen ystävät ilahtuvat Atria Possun Minuuttifilee -lihoista joko perinteisen BBQ:n tai Tikka Masala BBQ:n makuisina. Kanauutuuksia ovat Hunaja-Pippuri sisäfileet, jotka kypsyvät nopeasti grillissä ja maistuvat koko perheelle.

Atrian possu- ja kanauutuudet grillikauteen:

• Atria Possun Kasslerpihvit Tulinen Chipotle 430 g
  • Atria Possun Minuuttifilee Classic BBQ 260 g
  • Atria Possun Minuuttifilee Tikka Masala BBQ 260 g
  • Atria Kanan Sisäfilee Hunaja-Pippuri 300 g

Suomalaisten ikisuosikki – eniten grillataan makkaraa

Suomalaisten grillissä paistuvat kana, kasvikset ja possu, mutta kaikkein yleisimmin makkara. Atrian viidennen kerran toteuttamaan grillaustutkimukseen* vastasi 1 000 henkilöä eri puolilta Suomea, ja makkara maistui 73 prosentille grillaajista. Toiseksi yleisimmin grillattiin kanaa.

Top 5 grillattavat:

1. Makkarat
  2. Kana
  3. Kasvikset
  4. Possu
  5. Nauta

*) Atria Grillaustutkimuksen toteutti elokuussa 2022 Iro Research Oy. Atria on toteuttanut vastaavan tutkimuksen myös vuosina 2018, 2019, 2020 ja 2021. Uusimpia tuloksia vertailtiin aikaisempiin tutkimustuloksiin. Vastaajia oli 1000. Vastaukset kiintiöitiin sukupuolen, ikäryhmän ja asuinpaikan suhteen.

Makkara kuuluu grilliin, siitä suomalaiset pitävät kiinni, mutta makkaramakuja on monia. Atria Hiillos Grillimakkara on säilynyt suomalaisten suursuosikkina jo yli 40 vuotta, ja tänä kesänä Hiillosta saa myös Lihaisana Grillimakkarana (lihapitoisuus 86 %). Se on vaihtoehto niille, jotka ovat mieltyneet perinteisen grillimakkaran sileään rakenteeseen mutta haluavat makkaran lihaisana.

Kaksi suosituinta grillattavaa, makkara ja kana, yhdistyvät laadukkaalla ja herkullisella tavalla Atria Artesaani Kanamakkaroissa. Kypsissä Artesaani Yrttinen Kanamakkara ja Lempeä Jalapeno Kanamakkara -erikoismakkaroissa on korkea lihapitoisuus (87–88 %), ja ne on valmistettu perinteisiä kädentaitoja kunnioittaen nykyaikaa kuunnellen.

Rohkeimmat makkarafanit kokeilevat makkaraa, jossa yhdistyvät suolainen ja makea. Atria Wilhelm Pig & Fig -makkarassa maistuu aito, suomalainen pekoni ja eksoottinen, makea viikuna.

Atrian makkarauutuudet grillikauteen

• Atria Hiillos Lihaisa Grillimakkara 350 g
  • Atria Wilhelm Pig & Fig 350 g
  • Atria Artesaani Yrttinen Kanamakkara 240 g
  • Atria Artesaani Lempeä Jalapeno Kanamakkara 240 g
  • Atria Artesaani Perinteinen Makkara 240 g

Jyväbroiler-uutuuksia grillikanan ystäville

Grillikanan ystäviä hemmotellaan myös maukkailla ja huippulaadukkailla Jyväbroiler-uutuustuotteilla. Jyväbroiler Korianteri-Paprika ja Jyväbroiler Thaibasilika-Sitruunaruoho paistileikkeet ovat tuoreyrtein maustettuja ja käsin rasiaan aseteltuja meheviä grilliherkkuja.

• Jyväbroiler Broilerin Paistileike Korianteri-Paprika 460 g
  • Jyväbroiler Broilerin Paistileike Thaibasilika-Sitruunaruoho 460 g

Tutustu Atrian kesän kaikkiin uutuustuotteisiin täällä.

Tutustu Jyväbroiler-tuotteisiin täällä

Lataa kaikki uutuuskuvat täältä

Lisätietoa kesän uutuustuotteista ja grillaustutkimuksesta: Markkinointipäällikkö Maria Orassaari, Atria Suomi Oy, maria.orassaari@atria.com, puh. 050 560 2282

Atria on Pohjois-Euroopan johtavia liha- ja ruoka-alan yrityksiä. Olemme asiakkaidemme, henkilöstömme ja omistajiemme arvostama, vuonna 1903 perustettu yritys. Olemme tehneet ruokaa ihmisille 120 vuotta ja haluamme tehdä sitä tulevaisuudessakin. Siksi toimimme maapalloa, ihmisiä ja ruokaa kunnioittaen. Atrian uusiutuminen ja kasvu perustuvat erinomaiseen kaupalliseen osaamiseen ja tehokkaaseen, vastuulliseen toimintatapaan. Päätuotteemme, Hyvä Ruoka, tuottaa paremman mielen ja kestävää arvoa kaikille sidosryhmillemme. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli noin 1,7 miljardia euroa ja palveluksessamme oli noin 3 700 liha- ja ruoka-alan osaajaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Virossa. Atria Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä vuodesta 1991 lähtien.