Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi Atrian ja Kaivon Liha Kaunismaa Oy:n välisen yrityskaupan

Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi tänään 12.9.2016 ilman ehtoja yrityskaupan, jossa Atria ostaa 70 prosenttia Kaivon Liha Kaunismaa Oy:n (Kaivon Liha) osakekannasta. Sopimus yrityskaupan toteutumisesta Atrian ja Kaivon Lihan välillä vahvistetaan lokakuun aikana. Kauppahinta vahvistetaan samassa yhteydessä.

Kaivon Lihan liiketoiminta on keskittynyt naudanlihan jalostukseen ja tukkukauppaan. Yhtiön asiakkaita ovat lähinnä pikaruokaketjut ja Food Service –asiakkaat. Kaivon Lihalla on vahva markkina-asema Suomessa korkealaatuisten hampurilaispihvien ja kebab-tuotteiden valmistajana. Kaivon Lihan tuotevalikoima täydentää Atrian valikoimia naudanlihatuotteissa.

Atrian vuosittaisen liikevaihdon arvioidaan kasvavan noin 40 miljoonaa euroa. Kaivon Lihan tuotantolaitos sijaitsee Turussa ja sillä on noin 50 työntekijää.

Lisätietoja antaa Atria Suomen toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi p. 040 8310342.