Laura Närhi ja Elias Kaskinen yhdistävät voimansa Atrian kanssa – Koskettava musiikkivideo tuo toivoa poikkeusajan joulunviettoon

Katri Helenan laulama Joulumaa-kappale tunnetaan kaikissa suomalaisissa kodeissa – onhan se soitetuin suomalainen joululaulu. Tänä vuonna joulumaan ilosanomaa levittävät myös Laura Närhi ja Elias Kaskinen yhteistyössä Atrian kanssa. Uudella tulkinnalla tahdotaan toivottaa onnellista joulua kaikille suomalaisille vaikean vuoden päätteeksi.

”Joulumaa on muutakin kuin tunturi ja lunta. Joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta. Eikä sinne matka silloin kovin kauan kestä. Joulumaa jos jokaiselta löytyy sydämestä.” Nämä sanat ovat jo vuosien ajan soineet lukemattomissa suomalaisissa kodeissa. Vuosi 2020 on ollut vaikea ja joulukin on poikkeusoloissa altis alakulolle. Atria haluaa tuoda suomalaisille Joulumaan hengessä toivoa ja iloa joulun viettoon.

”Ankaran vuoden päätteeksi toivo ja rauha, joulun kaksi tärkeää sanomaa, saavat suuremman merkityksen kuin koskaan ennen. Uuden Joulumaa-tulkinnan ja koskettavan musiikkivideon avulla haluammekin muistuttaa, että hyvä joulu rakentuu lopulta yksinkertaisista elementeistä, rauhasta, tuoksuista, ruoasta ja tärkeistä ihmisistä. Vaikka emme olisi fyysisesti läsnä rakkaidemme kanssa, he ovat läsnä ajatuksissa”, kertoo Nanna Järvinen, brändijohtaja Atrialta.

Joulumaa tunnetaan Katri Helenan kappaleena, mutta uuden yhteistyön myötä suomalaiset pääsevät kuulemaan legendaarisen kappaleen Laura Närhen ja Elias Kaskisen tulkitsemana.

”On kunnia päästä tulkitsemaan tämä vaikuttava joululaulu yhdessä Eliaksen kanssa. Minulle joulussa tärkeintä on oma perhe ja joulumusiikki ja aion ehdottomasti nauttia juhlapyhistä myös tänä vuonna poikkeusoloista huolimatta. Omaan joulupöytääni kuuluu aina graavilohi sekä äidin tekemä maksapatee, ja siitä ei onneksi tänäkään vuonna tarvitse luopua”, kertoo Närhi.

Myös Kaskinen aikoo viettää joulua lähipiirinsä kanssa. ”Yksi perheemme jouluperinteistä on ollut kutsua joulupöytään perheen lisäksi ihmisiä, joilla ei ole jostain syystä muuta paikkaa mennä. Nykytilanne asettaa tässäkin mielessä haasteensa, mutta en aio sen viedä joulumieltäni. Lapsuudenkotini pihasauna remontointiin asuinrakennukseksi 10 vuotta sitten ja olemme olleet ilman joulusaunaa siitä saakka. Tänä jouluna otin vuokralle telttasaunan ja odotan innolla millaiset löylyt siellä saadaan. Joulupöydästä on ehdottomasti perinteisten kinkkujen ja laatikoiden lisäksi löydyttävä piparkakkuja ja homejuustoa”, kertoo Kaskinen.

Närhen ja Kaskisen tulkinta Joulumaasta kuullaan musiikkivideolla, joka tulee näkymään niin netissä kuin televisiossakin.

Katso musiikkivideo täältä.

Lataa lehdistömateriaalit täältä.