Maailman paras pihvi 2021 atrialaiselta tilalta Karvialta

Atrian suomalainen nurminaudan ulkofileepihvi kruunattiin maailman parhaaksi pihviksi arvostetussa World Steak Challenge -kilpailussa Dublinissa. Atrian tanskalainen yhteistyökumppani JN Meat International osallistui kilpailuun suomalaisella naudanlihalla ja voitti maailman parhaan pihvin tittelin komeasti jo kolmannen perättäisen kerran. Voitto tuli kaiken kaikkiaan yli 400 erilaisen pihvin ja 23 kilpailijamaan joukosta.

Maailman paras pihvi on kotoisella nurmirehulla ruokittua ayrshire-rotuista naudanlihaa ja se on lähtöisin Hautakorven nautatilalta Karvialta.
– Voitto oli kyllä yllätys, ja siitä on suomalaisena tilallisena oltava ylpeä. Maailman mestaruus on aina maailman mestaruus, kommentoi tilan isäntä Esko Hautakorpi.

Kilpailuun osallistui yhteensä 23 maata, myös aiemmin ansioituneita isoja haastajia. Kaiken kaikkiaan kilpailun taso oli historiallisen kova, mutta suomalainen naudanliha nousi selvästi kilpailun ykköseksi. Voitto irtosi yli 400 erilaisen pihvin joukosta.

Tuomaristo arvioi voittajapihvin makua erittäin maukkaaksi ja pehmeäksi. 50 henkisen tuomariston puheenjohtaja Iannis Grammenos ylisti suomalaisen naudan ulkofileepihviä uskomattoman mureaksi, mehukkaaksi ja maukkaaksi. – Pihvin herkullisen pitkäkestoinen maku viipyy suussa, haluat syöda sitä yhä enemmän. Ansaittu ja arvokas voitto!

– Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä tästä voitosta. Suomalaisessa lihassa tietysti parasta on puhtaus ja turvallisuus, mutta kaikista eniten maku. Ja juuri maku oli se, mikä tässä kilpailussa erotti selkeästi voittajan muista pihveistä, kertoo JN Meat Internationalin perustaja ja omistaja John Sashi-Nielsen.

Tätä voidaan pitää historiallisesti merkittävänä ja ainutlaatuisena saavutuksena, sillä voitto oli jo kolmas kerta putkeen! Samoin tuomariston perustelut suomalaisen pihvin viipyvän herkullisesta mausta verrattuna muihin pihveihin saimme kolmatta kertaa, iloitsee Atria Suomen lihaliiketoiminnan johtaja Markku Hirvijärvi.

Toimitamme JN Meat Internationalille Tanskaan laadukasta suomalaista naudanlihaa ja he valitsivat parhaat palat mukaan kilpailuun. Kyseessä on pitkäjänteinen työ pellolta pöytään sekä sujuva yhteistyö JN Meatin Internationalin kanssa. Erityskiitoksen ansaitsee Hautakorven tila Karvialla. Osuus tästä voitosta kuuluu myös kaikille suomalaisille lihantuottajille, kiittelee Hirvijärvi.

Lisätietoja antaa lihaliiketoiminnan johtaja Markku Hirvijärvi, Atria Suomi Oy, puh. 040 773 9276.

Lue lisää: https://worldsteakchallenge.com/live/en/page/winners-2021