Muutoksia Atria Oyj:n johtoryhmässä

Atria Oyj:n johtoryhmän kokoonpanoa ja johtamismallia yksinkertaistetaan ja siten varmistetaan edellytykset tuloshakuiselle johtamiselle. Resursseja kohdennetaan aiempaa enemmän maantieteellisille liiketoiminta-alueille.

MMM Juha Ruohola nimitetään Atria Oyj:n varatoimitusjohtajaksi ja toimitusjohtajan sijaiseksi. Ruoholan vastuualueena on yhtiön strateginen kehitys, ostot ja investoinnit. Lisäksi Ruohola vastaa Atria Venäjän lihaliiketoiminnasta ja alkutuotannosta. Ruohola on työskennellyt Atria-konserniin kuuluvien yhtiöiden palveluksessa vuodesta 1997. Hän on toiminut mm. ruotsalaisen Atria Lithells AB:n toimitusjohtajana, ja Atria Venäjä liiketoiminta-alueen johtajana hän on toiminut vuodesta 2006.

KTM Tomas Back nimitetään Atria Skandinavia liiketoiminta-alueen johtajaksi ja Atria Skandinavia AB:n toimitusjohtajaksi. Back on työskennellyt Atrian talousjohtajana vuodesta 2007 ja lisäksi Atria Baltia liiketoiminta-alueen johtajana vuodesta 2010.

KTM Jarmo Lindholm nimitetään Atria Venäjä liiketoiminta-alueen johtajaksi ja OOO Pit Product sekä OOO MPZ Campomos –yhtiöiden toimitusjohtajaksi. Lindholm on työskennellyt Atrian palveluksessa vuodesta 2002. Hän on aiemmin toiminut mm. Atria Suomen kaupallisena johtajana ja Atria-konsernin markkinoinnista, tuotekehityksestä ja tuoteryhmähallinnasta vastaavana johtajana.

Rauno Väisänen nimitetään Atria Baltia liiketoiminta-alueen johtajaksi. Väisänen on toiminut Atria Eesti AS:n toimitusjohtajana vuoden 2010 alusta lähtien ja jatkaa tässä tehtävässä. Hän on ollut Atria Suomen palveluksessa vuodesta 1985 erilaisissa tuotannon johtotehtävissä.

Ekonomi Heikki Kyntäjä nimitetään Atria Oyj:n talousjohtajaksi. Kyntäjä on toiminut Atria Suomi Oy:n talousjohtajana vuodesta 2009 ja sitä ennen ABB Oy:n taloushallinnon johtotehtävissä.

Muutosten jälkeen Atria Oyj:n johtoryhmään kuuluvat:

- Juha Gröhn, toimitusjohtaja
- Juha Ruohola, varatoimitusjohtaja ja toimitusjohtajan sijainen
- Mika Ala-Fossi, liiketoiminta-alueen johtaja, Atria Suomi
- Tomas Back, liiketoiminta-alueen johtaja, Atria Skandinavia
- Jarmo Lindholm, liiketoiminta-alueen johtaja, Atria Venäjä
- Rauno Väisänen, liiketoiminta-alueen johtaja, Atria Baltia
- Heikki Kyntäjä, talousjohtaja
- Kirsi Matero, henkilöstöjohtaja

Konsernin johtoryhmän jäsenet raportoivat Atria Oyj:n toimitusjohtaja Juha Gröhnille. Yllämainitut muutokset astuvat voimaan 1.5.2011 lähtien.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Juha Gröhn, p. 0400 684224.

Juha Gröhn

Nasdaq OMX Helsinki Oy