Nopeaa, näppärää ja nostalgista – Atrian syksyn uutuudet ratkaisevat arjen ruokahaasteet

Helppoa ja herkullista arkiruokaa, joka valmistuu vikkelästi – juuri sitä tarjoavat Atrian syksyn uutuudet! Näppärät ideat nopeuttavat ruuanlaittoa ja hurmaavat kaikenikäiset herkkusuut. Makuja on haettu niin suomalaisen kotiruuan perinteistä kuin ruokamaailman suosituimmista trendeistä.

Valmista jo 20 minuutissa – säästä aikaa, vaivaa ja tiskiä

Nopeasti valmis, onnistuu takuulla ja minimoi tiskit – yhden pannun taktiikka on tie täydelliseen arkiruokaan. Atrian Yhden Pannun -tuotesarjan idea on simppeli: paista ainekset pannulla ja lisää vain neste sekä lisuke. Laadukas ja lapsillekin maistuva ateria on valmis 20 minuutissa. Huippusuosittu sarja täydentyy nyt kahdella uutuusmaulla. Maistuisiko tänään pastalla höystetty Yhden pannun Härkäruukku vai sittenkin Kana Butter Chicken Flavour riisin kera?

Atria uutuudet nopeaan arkiruokaan:

• Atria Yhden Pannun Härkäruukku 350 g
  • Atria Yhden Pannun Kana Butter Chicken Flavour 400 g

Nostalgian nälkään

Tuttu ja turvallinen kotiruoka maistuu syksyllä 2023. Ruokailmiöt -tutkimuksen* mukaan 85 prosenttia vastaajista halusi palata ruuanlaitossa perusasioiden äärelle.

Lapsuudesta tuttuihin lihapatoihin sopii esimerkiksi maustamaton Atria Possun Lihasuikale, joka on leikattu antibioottivapaan viljapossun kasslerista. Monipuolinen, mehevä possunsuikale soveltuu myös vaikkapa tortillan täytteeksi.

Suomalainen klassikkoruoka on myös kirjolohella ryyditetty perunasalaatti. Forssan uutuudet, Kirjolohi-perunasalaatti ja Savukirjolohisalaatti, ovat raikkaita ja ruokaisia lisukesalaatteja, joissa yhdistyvät tuoreet kasvikset, maistuva majoneesi ja kotimainen, kestävästi kalastettu kala. Kirjolohi-perunasalaatti maistuu arjen lounaana tai lisukkeena, kun taas lämminsavulohta, porkkanaa, purjoa ja omenaa sisältävä Savukirjolohisalaatti sopii tarjottavaksi syksyn juhliin.

Atrian uutuudet nostalgian nälkään:

• Atria Possun Lihasuikale 350 g
  • Forssan Kirjolohi-perunasalaatti 250 g
  • Forssan Savukirjolohisalaatti 250 g

*Ruokailmiöt 2023 -tutkimus, K-ryhmä

Herkuttelua arkeen ja viikonloppuun

Arki piristyy herkuttelulla, ja viimeistään viikonloppuna on aikaa napostella suosikkiruokia.

Atrian uudet, rapeat Hornet Crunchy Wings -kanansiivet ovat täydellistä dippailtavaa esimerkiksi leffailtaan. Siipien salaisuus on reipas panerointi – näitä syödessä haluaa nuolla sormetkin!

Vai maistuisiko sittenkin vaikkapa hodari kaikilla mausteilla? Lihaisat Wilhelm Luonnonkuorinakit saa nyt yleisön toiveiden mukaisesti Kaikilla Mausteilla eli pekonilla ja paahdetulla sipulilla höystettynä. Kyseessä on oikea herkuttelijan unelmanakki, sillä lihaprosenttikin on 90 %.

Atrian uutuudet herkutteluun:

• Atria Hornet Crunchy Wings 650 g
  • Atria Wilhelm Luonnonkuorinakki Kaikilla Mausteilla 360 g

Pastaa, per favore

Mikä on nopeaa, helppoa ja maistuu taatusti kaikille? Pasta tietenkin! Italialainen keittiö on maailman numero uno**, oli kyse sitten kotikokkien tai ravintoloiden mieltymyksistä. Suomalaisissakin kodeissa pastakastike on jo toiseksi suosituin*** arkiruoka.

Atrian Makuja Maailmalta -sarjan uudet pastat vievät makumatkalle Italiaan ja Kyprokselle. Pennepasta ja kana saavat makua sitruunaisesta voikastikkeesta, kun taas kermainen halloumi-pasta on juustoista lohturuokaa parhaimmillaan.

Atrian lohturuokapastat:

• Atria Chicken Pasta with Lemon Butter 320 g
  • Atria Halloumi Pasta with Creamy Sauce 320 g

** Taste AWARDS 2022, World's Best Cuisines

***Ruokatietoa 2022, Kantar TNS Agri Oy

Täydellisesti muotoiltu leikkele

Aidot leppäsavun aromit kutkuttavat tunnetusti suomalaista makuhermoa, ja tätä savuisuutta löytyy uudesta Atria Murea Savuinen Kanafilee -leikkeleestä. Leikkeleen raaka-aineena Atrialle tuttuun tapaan suomalainen, ilman antibiootteja kasvatetun kanan filee.​ Erikoisuutena on uusi soikea muoto, joka on erityisen sopiva voileivälle. Lihapitoisuus tässä laadukkaassa leikkeleessä on 90 %. Pienempi pakkauskoko on näppärä niin pienissä talouksissa kuin kokeilunhaluisissa kodeissakin.

Atrian uutuusleikkele kananfileestä:

• Atria Murea Savuinen Kanafilee 150 g

Uunivalmista Jyväbroilerilta

Jyväbroilerin uutuus tarjoaa helppoa ja tiskitöntä kokkailua. Kierrätysmuovista valmistettu rasia on uuninkestävä, joten sen voi pistää uuniin sellaisenaan. Tomaatti-persiljatahnalla maustetut broilerinfileet kypsyvät puolessa tunnissa, ja fileiden päällä oleva paprikavoinappi viimeistelee mehevän maukkaan makuelämyksen.

Jyväbroilerin uunivalmis uutuus:

• Jyväbroiler Broilerin Uunifilee Tomaatti-persilja & Paprikavoi 590 g

Lataa kuvat ja tuotekuvat tästä.

Tutustu Atrian kaikkiin uutuustuotteisiin tästä.

Lisätietoa uutuustuotteista antaa markkinointipäällikkö Maria Orassaari, Atria Suomi Oy, puh. 050 560 2282, maria.orassaari@atria.com