Nyt myydään ”Världsmästare”-lippiksiä − Atria Wilhelm tukee vähävaraisten lasten jääkiekkoharrastusta

Kun jääkiekon MM-kisat peruttiin, korviketta kiekkonälkään saatiin penkkiurheilijoiden lempiharrastuksesta: spekuloinnista ja jossittelusta. Unelmien MM-kisoissa Suomi voitti finaalin, ja nyt myyntiin on ilmestynyt vastustajan käyttämättömiä mestaruuslippiksiä, joiden myyntituotot sekä lisäksi 10 000 euroa Atria lahjoittaa vähävaraisten kiekkojunioreiden harrastuksen tukemiseen.

Tavallisesti kevät on kiekkohullujen suomalaisten elämän parasta aikaa. Tämä kevät on kuitenkin ollut kaikkea muuta, kun koronakriisi pysäytti ja peruutti urheilutapahtumat. Tilalle saatiin kuitenkin Unelmien MM-kisat, jossa kaikki halukkaat saivat kertoa oman näkemyksensä siitä, miten kukin Suomen peli olisi sujunut, jos MM-kisat olisi pelattu.

Lohtua ja viihdettä kiekkofaneille

Inspiraation pelaamatta jääneiden kisojen ”unelmointiin” toi MM-lähetysten pitkäaikainen yhteistyökumppani Atria, joka oli myös MTV3-kanavalla esitettyjen Unelmien MM-kisojen pääyhteistyökumppani.

– Tiesimme toki, että ei suomalaisten lätkäfanien intohimo ja asiantuntemus ole mihinkään hävinnyt. Oli mahtavaa, että löytyi keino elää pelaamatta jääneitä kisoja yhdessä maailman parhaan kiekkokansan kanssa, iloitsee Atria Wilhelm -tuoteperheen markkinointipäällikkö Elina Vuolle.

Omalaatuinen lähestymistapa jääkiekkoon löysi yleisönsä: Unelmien MM-kisalähetyksiä oli yhteensä kymmenen, ja lähetyksien tavoittavuus nousi lähes 1,2 miljoonaan. Ohjelmien keskikatsojamäärä oli noin 200 000 katsojaa jaksoa kohden ja otteluiden kulusta kirjoitettiin satoja kommentteja.

– Tämä oli hauska ja inspiroiva projekti. Ohjelma oli menneiden kohokohtien, kiekkotähtien kuulumisien ja unelmointien kombinaatio. Se löysi hienosti yleisönsä, ja myös tekijät nauttivat projektista. Tämä oli myös hyvä esimerkki siitä, mitä hyvällä yhteispelillä voi saada aikaan, MTV:n urheilun ohjelmapäällikkö Markus Autero kertoo.

Länsinaapurin mestaruuslippikset myynnissä – tuotto vähävaraisten lasten jääkiekkoharrastuksen tukemiseen

Suomi voitti Unelmien MM-kisat, minkä jälkeen myyntiin on ilmestynyt sinikeltaisia ”Världsmästare 2020” -lippiksiä. Myynti-ilmoituksessa kerrotaan, että Atria Wilhelm lahjoittaa ”varmasti käyttämättömien” lippisten myyntituotot sekä lisäksi 10 000 euroa vähävaraisten lasten jääkiekkoharrastuksen tukemiseen

Ruotsalaisilta käyttämättä jääneiden lippisten myyminen on tietysti humoristinen lopetus kampanjalle, mutta tässä ollaan silti vakavan asian äärellä. Myyntituloilla ja lahjoituksella haluamme auttaa mahdollisimman monta lasta hyvän urheiluharrastuksen pariin. Lahjoituskohdetta oli päättämässä yhteistyökumppanimme Teemu Selänne. Lahjoitus tehdään Selänteen mukaan nimetyn Finnish Flash ry:n kautta Jääkiekkoliiton rahastoon, josta juniorikiekkoilijat voivat hakea taloudellista tukea, Vuolle kertoo.

– Suomalaisen junnulätkän tukeminen ja etenkin vähävaraisten lasten harrastamisen auttaminen on todella hieno kädenojennus Atria Wilhelmiltä, Selänne toteaa.

Ohessa linkki myynti-ilmoitukseen, jossa on mahdollista huutaa lippikset itselleen ja osallistua hyväntekeväisyyteen. Huuto sulkeutuu 3.6.

Lähde: Finnpanel TV-mittaritutkimus

Kaikki materiaali ladattavissa täältä:

MEDIA KIT

Lisätietoja antaa: