Seppo Paavolalle maanviljelysneuvoksen arvonimi

Tasavallan Presidentti on 19.4.2024 myöntänyt Seppo Paavolalle maanviljelysneuvoksen arvonimen.

Seppo Paavola on toiminut pitkän uran Itikka osuuskunnan ja Atria Oyj:n vastuullisissa tehtävissä toimien mm. vuodesta 2012 alkaen Itikka osuuskunnan hallintoneuvoston puheenjohtajana ja Atria Oyj:n hallituksen puheenjohtajana. Tänä aikana Atria ja sen tuottajaosuuskunnat ovat kasvaneet yhä merkittävämmäksi suomalaisen elintarvikesektorin toimijaksi huolimatta vallitsevista haasteellisista olosuhteista. Tässä kehityksessä Paavolan rooli on ollut keskeinen.

Paavola on toiminut myös Jokilaaksojen Osuuspankin luottamustehtävissä 28 vuoden ajan mm. hallintoneuvoston jäsenenä, puheenjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana. Lisäksi hän on toiminut Pellervon hallituksen jäsenenä vuodesta 2012 alkaen.

”Seppo Paavola tunnetaan määrätietoisena, huolellisena ja analyyttisena luottamushenkilönä. Hänen monipuolinen kokemuksensa eri luottamustehtävistä on tuonut mukaan päätöksentekoon laaja-alaisia näkökulmia”, toteaa Itikka osuuskunnan toimitusjohtaja Risto Lahti.

Arvonimeä hakivat Itikka osuuskunta, Lihakunta, Atria Oyj, Pohjanmaan liha, Jokilaaksojen Osuuspankki, Osuuskuntien keskusjärjestö Pellervo ja MTK Keski-Pohjanmaa.