Vuoden tapahtuma: Atria Wilhelm − Unelmien MM-kisat

Sponsorointi & Tapahtumat ry:n vuotuinen Awards palkitsi eilen vuoden parhaat sponsorointi- ja tapahtumatoteutukset. Atria Wilhelm − Unelmien MM-kisat palkittiin tilaisuudessa Vuoden tapahtumana.

Kun jääkiekon MM-kisoja ei pelattu, peruuntui myös yksi vuoden odotetuimmista televisioviihdekokonaisuuksista, ja sitä kautta vuoden isoin Atria Wilhelm -kampanja. Wilhelm perusti tilalle oman virtuaalisen turnauksen eli Unelmien MM-kisat. Unelmien MM-kisat kutsui intohimoiset kiekkofanit kertomaan, mitä heidän unelmakisoissaan tapahtuisi. Pelejä ei pelattu, mutta sen sijaan fanit suunnittelivat jokaisen Suomen maajoukkueen pelin tapahtumat ja tulokset kampanjan verkkosivustolla.Unelmien MM-kisat toteutettiin MTV3:n ja C Moren kanssa. Kymmenen kisalähetystä piti kukin sisällään studiokeskustelua, pelaajahaastatteluja sekä Antero Mertarannan selostaman ottelusimulaation, joka luotiin fanien kommenttien pohjalta. Lähetykset keräsivät jättiyleisön ja räjäytti myynnin kasvuun: Wilhelmin myynti kasvoi 86 % ja Unelmien MM-kisat oli ohjelmapaikkansa katsotuin ohjelma.

− Loistavasta luovasta ideasta tuli lopulta erittäin hieno ja uudenlainen toteutus yhteistyöllä mainostoimisto TBWA:n, MTV3:n sekä mediatoimisto Dentsun kanssa, kiittelee Atria Suomen markkinointipäällikkö Elina Vuolle.

Valitsijaraadin mukaan Unelmien MM-kisat oli ainutlaatuinen idea, joka toimi mainiosti. Uusia avauksia kaivataan perinteisen tekemisen rinnalle. Yksinkertaisesti upea, elämyksellinen ja osallistava toteutus, jonka tulokset puhuvat puolestaan. Erittäin kohderyhmälähtöisesti mietitty kokonaisuus, raati perusteli Unelmien MM-kisojen valintaa Vuoden tapahtumaksi.

Kolme muuta finalistia Vuoden tapahtuma -sarjassa olivat Suvilahti Summer, Sanoma Median Get the New Tomorrow sekä Urheilugaala. Awardseissa nostettiin esiin alan onnistumisia, mieleenpainuneita kampanjoita, inspiroivia yhteistöitä sekä tapahtumia.

Lisätietoja antaa: Elina Vuolle, markkinointipäällikkö, Atria Suomi Oy, elina.vuolle@atria.com, puh. 040 566 5842.

Kuvateksti: Vuoden Tapahtuma -palkintoa olivat vastaanottamassa Mainostoimisto TBWA:lta Joona Mantere ja Mikko Santonen sekä Atrialta Elina Vuolle.