Attendo jatkaa Donumin toimintaa Oulussa

Mielenterveyskuntoutujille monipuolisia asumisen ja kuntoutumisen palveluja tuottava Donum Oy on myynyt 27.5.2014 toteutetulla kaupalla koko osakekantansa Attendolle. Uudelle omistajalle yhtiön toiminta on siirtynyt kokonaisuudessaan 1. kesäkuuta alkaen.

Oulun Puolivälinkankaalla sijaitseva Donumin omistama Lehtorannan koti tarjoaa tehostetun-, palvelu- ja tukiasumisen paikkoja mielenterveyskuntoutujille. Asiakkaiden kuntoutuminen kohti kevyempiä asumismuotoja on onnistunut monimuotoisten kuntoutuspalvelujen avulla.

Vuoden yrittäjänaisenakin palkittu Liisa Hernesniemi siirtää vetovastuun luottavaisena ja hyvillä mielin Attendolle.

- Toiminnan siirtyminen Attendolle turvaa laadukkaan palvelun jatkumisen asiakkaillemme ja turvallisen työpaikan työntekijöillemme. Saimme Donumille valtakunnallisen toimijan, jolla on halua, osaamista ja resursseja kehittää mielenterveyssektorin palvelukokonaisuuksia asiakkaan, kunnan ja henkilökunnan näkökulmasta, toteaa yrittäjänä 10 vuotta toiminut Liisa Hernesniemi.

Liisa Hernesniemi on päättänyt jatkossa keskittyä työurallaan kognitiivisen psykoterapian viitekehykseen pohjautuvien terapia- ja kuntoutusmuotojen kehittämiseen ja toteuttamiseen yksityisyrittäjänä.

- Lehtorannan koti on tunnettu pitkäaikaisesta ja laadukkaasta toiminnasta sekä sitoutuneesta henkilökunnastaan. Meille Attendossa asukaslähtöisyys ja laatu ovat tärkeitä kulmakiviä toiminnassamme. Palvelukodeissamme on turvallista elää, mutta samalla tuemme asiakkaidemme kuntoutumista kohti itsenäisempää elämää ja kevyemmän tuen muotoja, sanoo Satu Louejoki Attendosta.

Yrityskauppa ei vaikuta asukkaiden tai työntekijöiden arkeen, sillä arki jatkuu tuttuna ja turvattuna Attendon sisällä. Donumin työntekijät jatkavat Attendossa vanhoina työntekijöinä ja heillä on käytettävissä Attendon laaja henkilöstön hyvinvointi- ja koulutusohjelma. Vuonna 2013 Attendo panosti Suomessa työntekijöidensä hyvinvointiin ja koulutukseen 1,6 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Aluejohtaja Satu Louejoki, Attendo Oy, puh 044 494 4491