Attendo kehittää toimintaansa uudella työvuorosuunnitteluohjelmalla

Sosiaali- ja terveyspalveluyritys Attendo ottaa käyttöön uuden työvuorosuunnittelujärjestelmän vuoden 2014 aikana.

”Kyseessä on meille merkittävä investointi. Uskomme, että uusi järjestelmä maksaa itsensä nopeasti takaisin helpottamalla työvuorojen suunnittelua ja lisää näin myös työhyvinvointia yksiköissämme”, kertoo Attendon toimitusjohtaja Pertti Karjalainen.

Järjestelmän käyttöönotto toteutetaan yhteistyössä hollantilaisen Ortec B.V.:n kanssa. Ortec B.V.:n Harmony työvuoronsuunnitteluohjelma on Hollannissa johtava ratkaisu terveydenhuollon työvuorosuunnittelusovelluksena.
Ensimmäisessä vaiheessa Harmony otetaan käyttöön Attendon hoivapalveluissa, jossa järjestelmää pilotoidaan ja kehitetään tämän vuoden aikana. Tämän jälkeen seuraavat Attendon muut toimialat perusterveydenhuolto, hammashuolto ja erikoissairaanhoito.

Attendo tavoittelee uudella järjestelmällä lukuisia parannuksia työntekijöiden joustavassa työvuorosuunnittelussa. ”Odotamme uudelta järjestelmältä useita käytännön hyötyjä, jotka näkyvät työntekijöidemme arjessa”, sanoo Attendo Variston hoivakodin johtaja Christina Varsamäki.

”Kun manuaalityö vähenee ja työvuorotoiveet toteutuvat entistä paremmin, hoivakodin johtajilla ja esimiehillä on myös enemmän aikaa tehdä konkreettista kehittämistyötä työntekijöiden kanssa”, Varsamäki kertoo.
Odotukset ovat Attendossa korkealla myös niin sanotun ergonomisen ja autonomisen työvuorosuunnittelun suhteen. ”Työvuorolistoja pystytään työhyvinvoinnin näkökulmasta suunnittelemaan entistä paremmin. Tämä johtaa siihen, että pystymme vielä aikaisempaakin enemmän tukemaan hoiva-asukkaidemme aktiivista arkea”, Christina Varsamäki sanoo.

Merja Saurus
Talousjohtaja, Attendo