Attendo turvaa ikäihmisten hoivapalveluiden jatkuvuuden Kerimäellä

Vanhustenhoivan jatkuvuus Kerimäellä on lähitulevaisuudessa turvattu hoivakodin entisten omistajien siirtyessä eläkkeelle, sillä sosiaali- ja terveysalan yritys Attendo Oy on ostanut kerimäkeläisen hoivakoti Puruveden Helmen toimintaa operoivan APT Vehka Oy:n koko osakekannan. APT Vehkan liiketoiminta on siirtynyt Attendolle 7. maaliskuuta lähtien.

”Puruveden Helmessä on tehty hyvää työtä. Me olemme lähdössä innokkaina jatkamaan laadukkaan hoivatoiminnan kehittämistä Kerimäellä”, sanoo Attendon toimitusjohtaja Pertti Karjalainen. Hän pitää myös tärkeänä, että kerimäkeläisten ikäihmisten hoivapalveluiden jatkuvuus on nyt vankalla pohjalla.
”Kerimäkeläiset ikäihmiset saavat jatkossakin laadukasta hoivaa aivan kunnan keskustassa.”

Puruveden Helmessä on yhteensä 38 asukaspaikka ympärivuorokautisen sekä kevyemmän hoivan tarpeessa oleville ikäihmisille. Yrityskaupasta ei aiheudu muutoksia käytännön toimintaan. Puruveden Helmen henkilökunta siirtyy vanhoina työntekijöinä Attendon palvelukseen.

Pertti Karjalainen uskoo pitkäjänteiseen laatutyöhön ikäihmisten hoivatoiminnassa.
”Olemme Attendossa kehittäneet hoivatoimintaan oman laatuindeksin, jonka toteutumista kaikissa hoivakodeissamme seuraamme tarkasti. On tärkeää, että meidän asukkaamme ja heidän omaisensa voivat olla turvallisin mielin ja arki sujuu mutkattomasti.”

Attendolla on Itä-Savossa jo kokemusta ikäihmisten hoivatoiminnasta. Yritys pyörittää Savonlinnassa Attendo Aapeli-hoivakotia, jonka entinen johtaja kerimäkeläinen Annamari Taskinen toimii yhtiössä merkittävässä roolissa Attendo Kuntaturvan vanhuspalvelujen asiantuntijana.

Attendo on kokeneimpia pohjoismaisia hoivapalveluiden tuottajia. Yhtiön kaikki toimialat ovat saaneet ISO 9001 -laatustandardin. Attendon hoivakotien toiminnan korkeaa laatua valvotaan niin sisäisesti kuin ulkoisesti.

Aluejohtaja Anne Flink, Attendo Oy,
puh. 050 538 9010, anne.flink@attendo.fi