Attendo valittiin Kärsämäen sote-palveluiden tuottajaksi

Attendo on valittu Kärsämäen sote-palveluiden tuottajaksi seitsemän vuotta kestävälle sopimuskaudelle.
Kunnanhallitus teki asiasta päätöksen 26. tammikuuta. Attendo on tuottanut sosiaali- ja terveyspalvelut kuntalaisille tämän vuoden alusta lähtien väliaikaisella sopimuksella.

Markkinaoikeus velvoitti 14.11.2014 (MAO:771/14) Kärsämäen järjestämään uuden tarjouskilpailun. Kunta on toiminut vaatimuksen mukaan ja kilpailuttanut hankinnan uudelleen. Uudelleenkilpailutuksen voittajaksi on kunnanhallitus päättänyt Attendo Oy:n ja Attendo Terveyspalvelut Oy:n muodostaman ryhmittymän.

- Olemme tyytyväisiä, että kilpailutusprosessi on saatu päätökseen. Hankintapäätöksessä painotimme lähipalveluiden turvaamista ja laatua ja niistä pidimme kiinni, sanoo Kärsämäen kunnanjohtaja Riitta Hokkanen.

Uuden kilpailutuksen mukainen uusi sopimus astuu voimaan viimeistään heinäkuun alussa. Uuden kilpailutuksen tulos ei aiheuta muutoksia asiakkaille, yhteistyökumppaneille tai henkilöstölle.

- Palveluntuotanto on Kärsämäellä alkanut suunnitelmien mukaan ja jatkuu keskeytyksittä. Palvelujen toteutuksen lisäksi tavoitteemme on kehittää toimintaa kuntaa ja kuntalaisia hyödyttävällä tavalla. Esimerkiksi Puolangalla olemme saaneet purettua kokonaan kehitysvammaisten laitoshuollon, sanoo johtaja Antti Raimovaara Attendosta.

Kärsämäen lisäksi Attendo tuottaa Suomessa neljässä muussa kunnassa kokonaisulkoistetut sote-palvelut. Sote-palvelujen piirissä on Rääkkylässä, Tohmajärvellä, Puolangalla, Pyhtäällä ja Kärsämäellä yhteensä lähes 20 000 ihmistä. Viime vuonna Puolangalla, Tohmajärvellä ja Rääkkylässä toteutetussa tutkimuksessa kuntalaiset antoivat palvelujen laatua ja saatavuutta kartoittavassa tutkimuksessa kiitettävän arvosanan 4.5. Arviointi ulottui välille 1-5.

Attendon ja Kärsämäen sopimukseen sisältyy mahdollisuus viiden vuoden lisäoption tilaamiseen. Sopimuksen arvo on seitsemän vuoden sopimuskaudelle yli 60M€.

lisätietoja:

Riitta Hokkanen