Attendolle vetovastuu Luotolahden Kuntoutuksesta ja Kotiplussasta

Attendo on ostanut Luotolahden Kuntoutus Oy:n ja Kotiplus Oy:n kaikki osakekannat. Mielenterveyskuntoutujille monipuolisia asumis- ja tukipalveluja Suomenniemessä ja Savitaipaleella, Kaakkois-Suomen alueella, toteuttavien yhtiöiden toiminta on siirtynyt kokonaisuudessaan Attendolle 1. kesäkuuta.

Tehostettua palveluasumista Suomenniemessä tarjoava 14-paikkainen Luotolahden palvelukoti on aloittanut toimintansa vuonna 2000. 15-paikkaisessa Savitaipaleen palvelukodissa on toiminta alkanut vuonna 1989. Savitaipaleella on tehostetun palveluasumisen asukaspaikkojen lisäksi kolme intervallipaikkaa.

Vahva terapeuttinen painotus kodinomaisessa ilmapiirissä sekä yhteistyö alueen erikoissairaanhoitopiirien kanssa ovat molempien palvelukotien erityisiä vahvuuksia.

- Attendon kehitysvisiot ovat sopivat jatkoa ajatellen. Uskomme Attendon pystyvän takaamaan jatkuvuuden yritysten toimintaan ja toiminnan jatkuvan laatua edelleen kehittäen, kertovat yrittäjät Ari ja Aila Rautio.

- Olemme Attendossa vahvistaneet mielenterveyskuntoutujien palvelutuotantoa ja meillä on laadukasta ja vankkaa osaamista ympäri Suomen. Luotolahden Kuntoutus ja Kotiplussa ovat alueellaan luotettavia ja osaavia toimijoita, joiden toimintakulttuuri sopii hyvin arvoihimme, sanoo Satu Louejoki Attendosta.

Palvelukodeissa asukkaiden elämä jatkuu tutussa ympäristössä turvallisesti henkilökohtaisten kuntoutussuunnitelmien mukaisesti. Läsnä ovat tutut ammattilaiset, sillä työntekijät jatkavat vanhoina työntekijöinä Attendon palveluksessa. Raution yrittäjäparista Ari aikoo nyt eläkkeelle siirtyessään keskittyä harrastuksenomaisesti kiinteistöjen viheraluiden hoitamiseen. Aila konsultoi Attendoa Luotolahden ja Kotiplussan toiminnoista määräajan ja pohtii sen jälkeen tarkempia tulevaisuuden suunnitelmia.

Luotolahden Kuntoutuksen ja Kotiplussan toiminnan lisäksi Oulussa mielenterveyskuntoutujille palveluja tuottavan Donum Oy:n koko toiminta siirtyi Attendolle 1. kesäkuuta.

Satu Louejoki
Aluejohtaja, Attendo