Imatran Vuoksenniskaan suunnitteilla Attendon hoivakoti

Imatran Vuokra-asunnot Oy on tehnyt esisopimuksen sosiaali- ja terveyspalveluyritys Attendon kanssa hoivakodin toteuttamisesta Imatran Vuoksenniskan kaupunginosaan.

Vuoksenniskan hoivakodista tulisi toinen Attendon hoivakoti Etelä-Karjalan maakunnassa. Lappeenrannassa toimii tällä hetkellä Hopeahelmen hoivakoti. Attendo on vuodesta 2010 lähtien vastannut Imatralla myös muun muassa työterveydenhuollosta.

- Imatra on tekemässä suuria muutoksia omiin vanhuspalveluyksikköihinsä seuraavien vuosien aikana. Attendon tarkoituksena on täydentää kaupungin omaa tuotantoa ja tarjota julkisen tuotannon ylittäville tarpeille ajanmukaiset toimitilat sekä laadukas palvelu, kertoo Attendon toimitusjohtaja Pertti Karjalainen.

Myös Imatran Vuokra-asunnot Oy:n toimitusjohtajan Kari Ahosen mukaan hanke on monessa mielessä kannatettava.

- Ryhmäkotikiinteistöjen tuotannon ja hallinnon voidaan katsoa olevan yhtiön osaamisaluetta ja strategian toteuttamista siinä, missä varsinaisten vuokra-asuntojenkin tuotanto ja hallinnointi. Vuoksenniskan hanke tukee alueen ”hoivaklusterin” kehittämistä ja samalla on erinomainen sysäys Vuoksenniskan keskustan kehittymiselle. Vuokra-asuntoyhtiö saa hankkeen myötä uuden pitkäaikaisen kumppanin lujittamaan kestävää ja pitkäjänteistä liiketoimintaansa.

Pertti Karjalainen
toimitusjohtaja, Attendo