Kellokkaan toiminta siirtyy Attendolle

Attendo on ostanut Kellokas Oy:n koko osakekannan 15. lokakuuta. Ryhmäkoti Kellokkaassa on 15 asukaspaikkaa kaikenikäisille kehitysvammaisille aikuisille. Ympärivuorokautinen tuki sekä turvallinen ja viihtyisä ympäristö tarjoavat miellyttävät puitteet asumiselle.

Kaikki työntekijät jatkavat Attendossa vanhoina työntekijöinä ja heillä on käytettävissä yrityksen laaja henkilöstön hyvinvointi- ja koulutusohjelma. Yrittäjä Aino Kellokumpu jatkaa siirtymävaiheen työssään, mutta jää sen jälkeen kokoaikaisesti eläkkeelle.
- Minulla on ollut vahva kutsumus tehdä tätä työtä. Asukkaiden ja työntekijöiden hyvinvointi ovat tärkeitä. Siirrän luottavaisena ja hyvillä mielin työni seuraajalle, sanoo yrittäjä Aino Kellokumpu.

- Kellokkaassa on korostettu välittämistä sekä osaamisen ja ihmisen huomioimista. Ajattelutapa on yhdenmukainen Attendon arvomaailmaan kanssa. Meillä on ennestään kaksi kehitysvammaisten palvelukotia Oulussa ja Kempeleellä. Näiden palvelukotien toiminta tukee toinen toistaan, sanoo johtaja Erja Kaksonen.

Ryhmäkoti Kellokkaan juuret ulottuvat vuoteen 2006, jolloin toiminta alkoi Muhoksen Päivärinteellä. Uusi ryhmäkoti valmistui Oulun Kirkkokankaalle vuonna 2008, jonne koko toiminta siirtyi ja jatkuu tutussa ympäristössä.

lisätietoja:
Aino Kellokumpu
yrittäjä
ainokellokumpu@luukku.com

Erja Kaksonen
johtaja, kehitysvammaisten asumis- ja kuntoutuspalvelut
erja.kaksonen@attendo.fi