Uusi monipuolinen ikäihmisten hoivakoti Jyväskylään

Ikäihmisille on tulossa uusi monipuolisia asumis- ja tukipalveluja tarjoava hoivakoti Jyväskylään. Attendo Holstinpuistoksi nimetyn hoivakodin rakennustyöt käynnistyvät keväällä 2015. Valmiissa talossa on 66 eritasoisen palveluasumisen paikkaa kevyestä palveluasumisesta tehostettuun palveluasumiseen sekä lyhytaikaisiin paikkoihin. Ateria- ja tukipalvelut ovat lähialueen ikäihmisten käytettävissä.

Tulevan hoivakodin myötä Attendo lunastaa Jyväskylän kaupungille antamansa lupauksen perustaa kaupunkiin uusi ikäihmisten hoivakoti. Naapurikunnassa Muuramessa sijaitsee jo entuudestaan Attendon hoivakoti. Attendo on yksi sopimuskumppaneista, jonka kanssa Jyväskylä on allekirjoittanut tehostetun palveluasumisen hankintasopimuksen. Kilpailutuksessa Attendo sai täydet laatupisteet.

Rakentuvan hoivakodin yhteistyökumppanit Tyvene Oy ja Attendo ovat tuttuja tahoja toisilleen. Yhteistyö lähti käyntiin vuonna 2008, kun kumppanukset loivat uuden palvelutalokonseptiin. Yhteisiä hoiva- tai palvelukotihankkeita on kertynyt referensseinä useita ympäri Suomen.

- Attendo pärjäsi hyvin Jyväskylän hoivakilpailussa ja tarvitsi toimitilat. Meillä oli tarkoitukseen sopiva tontti, ja kaupunki suositteli Tyvenen ja Attendon yhteistyötä kyseisen tontin osalta, kertoo toimitusjohtaja Marja Kokko Tyveneltä.

- Tavoitteemme on luoda ympäristö, jonne on helppo tulla ja jossa viihdytään. Panostamme hyvään hoivaan ja ikäihmisten hyvinvointiin ympäröivää kaunista luontoa arjessa hyödyntäen, kertoo aluejohtaja Anne Flink.

Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää 30 - 40 uutta sosiaali- ja terveydenhoitoalan ammattilaista.

Anne Flink
aluejohtaja, hoivapalvelut, Attendo