Attention Communication rakensi pk-yritysten viestintäpalvelun

Attention Communication on tuonut markkinoille uuden PK Basic-viestintäpalvelun. Palvelupaketti on räätälöity pk-yrityksille, jotka haluavat tukea myyntiä ja markkinointia selkeillä toimenpiteillä, mutta kohtuullisin kustannuksin.

Valtaosa suomalaisista pk-yrityksistä hoitaa markkinointiviestintäänsä omin voimin. Esite- ja verkkosivukumppanina voi olla paikallinen mainostoimisto, mutta viestintätoimiston käyttö myynnin ja markkinoinnin tukena on useimmille pk-yrityksille vielä vierasta.

Viestintäpalveluja pidetään lisäksi kalliina, vaikeaselkoisina ja suurten yritysten tarpeisiin suunnattuina. Myös mediaa ja sen toimintatapoja tunnetaan heikosti. Yleinen pulma on sekin, ettei omalta paikkakunnalta löydy viestintäpalveluja, vaikka niille aika ajoin olisikin tarvetta.

Viestintätoimisto Attention Communicationissa pulmaan päätettiin tarttua asiakkaan näkökulmasta. Yhtiön toimittajataustaisilla viestintäammattilaisilla on vankka kokemus pk-kentästä ja sen toimintatavoista. Samalla kirkastui myös idea PK Basic-palvelusta.

”Basic-palvelumme perustuu siihen, että yrittäjien korvissa usein epämääräiseltä kuulostava viestintäpalvelu muutetaan konkreettisiksi toimenpiteiksi eli lehdistötiedotteiksi, verkkosivuteksteiksi, asiakascaseiksi ja PowerPointeiksi. Näin asiakas voi itse valita mitä hän ostaa ja mistä hän lopulta maksaa”, Attention Communicationin toimitusjohtaja Timo Sormunen tiivistää.

Jäykkien vuosisopimusten sijaan pk-yritykset kaipaavat ulkoisen viestinnän ensiaskeleisiin käytännön osaajia ja tekijöitä, joita ne voivat hyödyntää oman tarpeen mukaan ja projektikohtaisesti.

”Kun rahaa on niukasti, se halutaan käyttää mahdollisimman tehokkaasti. Ja tottakai pk-yrittäjä ostaa mielellään palvelunsa toiselta vastaavalta yrittäjältä”, toteaa Sormunen.

Markkinapotentiaalia on hänen mukaansa riittämiin.

”Suomessa on valtava määrä pk- yrityksiä, joiden liiketoimintaa ja uskottavuutta voi kohentaa aktiivisemmalla viestinnällä. Nykysuhdanteessa sen merkitys myynnin ja markkinoinnin tukena vain korostuu. PK Basic-palvelu auttaa myös omistajanvaihdosta suunnittelevia yrityksiä kohentamaan profiiliaan ja herättämään kiinnostusta ostajapiireissä”, Sormunen toteaa.

Lisätietoa:

Timo Sormunen, toimitusjohtaja, +358 44 336 5670

timo.sormunen@attention.fi

Attention Communication Oy on vuonna 2007 perustettu, yrittäjäosakkaiden omistama viestintätoimisto. Yhtiö on erikoistunut yritysten viestintäpalveluihin, viestinnän konsultointiin ja sisällöntuotantoon, www.attention.fi

Pikafaktat

Tweettaa