NordBuild kehitti tietojärjestelmän energiatehokkuuden johtamiseen

Energiatehokkuuden palvelu- ja teknologiayhtiö NordBuild on tuonut markkinoille uuden NB eScreen-tietojärjestelmän. Sen avulla optimoidaan ja johdetaan kiinteistöjen energiatehokkuutta sekä hallitaan niihin liittyviä ratkaisuja ja investointeja. NBeScreen on myös sähköinen jakelukanava alan tuotteita ja palveluja tarjoaville yrityksille. Kotimarkkinoiden lisäksi vientiavauksia on vireillä mm. Venäjälle ja Intiaan.

Yritykset ja kiinteistönomistajat pyrkivät leikkaamaan energiankulutustaan kaikin mahdollisin keinoin. Säästö yhdessä paikassa voi kuitenkin lisätä kulutusta jossain muualla. Energiatehokkuuden jatkuva parantaminen onkin vaikeaa ilman selkeää kokonaiskuvaa nykytasosta sekä tulevista vaatimuksista ja toimenpiteistä.

NordBuildin kehittämällä NB eScreen-tietojärjestelmällä kiinteistöjen energiatehokkuutta, ylläpitoketjua sekä tarvittavia investointeja hallitaan ja johdetaan kustannustehokkaasti. Samalla voidaan seurata tehtyjen toimenpiteiden ja investointien tuottamia hyötyjä. NB eScreenin ytimenä oleva energiatehokkuuden johtamisprosessi sitoo kiinteistöylläpidon osapuolet yhdeksi energiatehokkuustiimiksi, mikä lyhentää suunnitteluvaiheen aikaa ja kustannuksia.

Järjestelmä toimii myös energiatehokkaiden ja uusiutuvan energian tuottamiseen liittyvien tuotteiden sähköisenä tietopankkina ja markkinointikanavana. Käyttäjät voivat hakea NB eScreenistä energiatehokkuusvaatimukset parhaiten täyttäviä laite- ja rakennustuotteita ja pyytää niistä suoraan tarjouksia.

Suoraan vientimarkkinoille

NordBuild tähtää Nb eScreenillä myös kansainvälisille markkinoille. Parhaimmillaan siitä on rakennettavissa energiatehokkaan kiinteistöjohtamisen globaali työkalu, joka yhdistää kiinteistöt, niissä toimivat yritykset, niiden omistajat ja kiinteistöjen ylläpitoa hoitavat yritykset yhdeksi energiatehokkuustiimiksi.

”NB eScreen on myös kansainvälisesti vertaillen ainutlaatuinen. Vastaavaa tietojärjestelmää, jossa energiatehokkuuden johtamisen ja ennakoivan kiinteistönpidon hallinnan lisäksi voi tehdä myös hankintoja, ei ole tarjolla”, vakuuttaa NordBuildin toimitusjohtaja Kari Hirvijärvi.

Espoolaisyritys etsii parhaillaan potentiaalisista kohdemaista kumppaneita, jotka se kouluttaa käyttämään ja myymään tietojärjestelmää loppuasiakkaille. Sopimusneuvottelut ovat käynnissä mm. Venäjällä Pietarissa ja Intiassa Bangaloressa.

”Aiomme löytää ensi vuonna useita kumppanuuksia eri puolilta maailmaa. Samalla tarjoamme kansainvälistymisväylän suomalaisille tuote- ja rakennusosavalmistajille. Kun NB eScreen otetaan käyttöön jossain päin maailmaa, tulevat myös järjestelmässä olevat tuotteet suoraan uusien asiakkaiden ulottuville”, Hirvijärvi muistuttaa.

Kari Hirvijärvi, toimitusjohtaja, puh. 044-7600 410. kari.hirvijarvi@nordbuild.fi

NordBuild Oy on energiatehokkuuden parantamiseen ja johtamiseen sekä uusiutuvan energian ratkaisuihin erikoistunut palvelu- ja teknologiayritys. Tarjoamme energiatehokkuuteen ja sen johtamiseen perustuvia eProcess-, rEnergy- ja eScreen-ratkaisuja yrityksille ja julkisyhteisöille. Asiakkaitamme ovat mm. rakennusteollisuus, isot kiinteistöyhtiöt ja kylpyläketjut.www.nordbuild.fi

Avainsanat: