Talent Partners ja Vectia yhdistyvät

Talent Vectiasta muodostuu suurin suomalainen konsultointi- ja valmennusyhtiö.

Talent Partners Oy:n ja Vectia Oy:n yhdistyminen Talent Vectia Oy:ksi synnyttää erittäin merkittävän asiantuntijayrityksen liikkeenjohdon konsultoinnin ja valmennuksen alueelle Suomessa ja Pohjois-Euroopassa.

Suomalaiset yritykset ja julkinen sektori ovat suurten muutosten edessä. Terävät strategiset valinnat, selkeät asiakasratkaisut, tehokkaat rakenteet sekä hyvä johtaminen ja muutoksen läpivienti ovat menestystekijöitä jokaiselle organisaatiolle.

”Suomalaiset yritykset ovat monilla toimialoilla maailman kärjessä ja suomalainen julkisen sektorin johtaminen on laajalti arvostettua. Organisaatioiden kehittäminen vaatii uusia ratkaisuja sekä kykyä muutosten toteuttamiseen, ja tässä Talent Vectia on asiakkaiden paras kumppani”, sanoo Talent Vectian hallituksen puheenjohtaja Kari Kasanen.

Yhdistämme voimamme asiakkaan hyväksi

Talent Vectialla on palveluksessaan 120 asiantuntijaa. Yhdistyminen nostaa osapuolet uuteen kokoluokkaan ja antaa erinomaisen mahdollisuuden luoda uutta merkittävää osaamista ja asiakasarvoa.

Talent Partnersilla on ollut vahva asema sekä yritysten että julkisen sektorin vaativien muutosprosessien läpiviennissä. Yhtiön asiakaskuntaan lukeutuu merkittävä osa Suomen suurimmista yrityksistä ja julkisen sektorin toimijoista. Lisäksi yhtiö on toiminut yhteistyökumppanina useissa kansallisen tason hankkeissa, kuten meneillään olevassa valtiovarainministeriön julkisen hallinnon ICT-strategian (JulkICT) määrittämisessä.

Vectia on kahdeksantoista vuoden aikana kasvanut kansainvälisesti arvostetuksi konsultointiyritykseksi keskittyen strategiseen suunnitteluun ja asiakaskokemusten kehittämiseen.

Yhdistyvät yritykset ovat toteuttaneet kansainvälisten asiakkaiden projekteja useissa kymmenissä maissa. Yritysasiakkaiden tarve saada kansanvälistä tukea konsultoinnin ja valmennuksen muodossa tulee kasvamaan entisestään. Talent Vectia pystyy vastaamaan tähän tarpeeseen entistä monipuolisemmalla osaamisella ja laajalla kansainvälisellä kumppaniverkostolla.

”Kansainvälistyvässä liike-elämässä yritysten keskeisiä menestystekijöitä ovat markkinoiden muokkaaminen, asiakaskokemusten kehittäminen ja ratkaisuliiketoimintaan siirtyminen. Vectian vahva, pitkäaikaiseen tutkimukseen perustuva osaaminen on tällä alueella maailman huippua”, kertoo Vectian perustaja, professori Kaj Storbacka.

Uuden Talent Vectian missiona on yhdistää korkeatasoinen konsultointi sekä asiakkaiden strategioiden tehokas käytäntöön vienti. Tämä toteutuu yhdistämällä vaativien muutoshankkeiden konsultointi esimiesten ja henkilöstön valmennusohjelmiin sekä hyödyntämällä uusia sähköisiä johtamisen työvälineitä.

”Talent Vectian kasvustrategia on tullut uuteen vaiheeseen. Suomalaiset organisaatiot edellyttävät yhä laadukkaampia konsultoinnin ratkaisuja. Asiakkaidemme kilpailukyky ja tehokkuus paranevat yhdistämällä korkeatasoinen strategiatyö, uudenlaiset ICT-ratkaisut ja kyky toteuttaa muutoksia”, toteaa toimitusjohtaja Matti Viljo.

Toimitusjohtajaksi Matti Viljo

Talent Vectia Oy aloittaa virallisesti 1.1.2013. Käytännön yhteistyö on jo käynnistynyt Vectian osake-enemmistön siirryttyä Talent Partners Oy:n omistukseen. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty Talent Partners Oy:n nykyinen toimitusjohtaja Matti Viljo, joka toimii fuusioprosessin aikana 1.7.2012 alkaen myös Vectia-konserniin kuuluvien yritysten toimitusjohtajana. Talent Vectian omistajat toimivat yhtiön avaintehtävissä. Talent Vectia Oy:n hallitukseen kuuluvat Kari Kasanen (pj), Jouko Hannus, Arto Hiltunen, Ere Kariola ja Kaj Storbacka.

Matti Viljo, toimitusjohtaja, Senior Partner, puh. + 358 40 575 0505, matti.viljo@talentpartners.fi
Kari Kasanen, hallituksen puheenjohtaja, Senior Partner, puh. + 358 40 503 8989,
kari.kasanen@talentpartners.fi
Kaj Storbacka, professori, hallituksen jäsen puh. + 358 500 446 733,
kaj.storbacka@vectia.com

Talent Partners Oy on perustettu vuonna 2000 ja Vectia Oy vuonna 1994. Molemmat yritykset ovat olemassa olonsa aikana vakiinnuttaneet paikkansa arvostettuina konsultointi- ja valmennuspalvelujen toimittajina. Talent Vectia Oy:n toimitilat tulevat sijaitsemaan Espoon Keilaniemessä. Lisätietoja: www.talentpartners.fi sekä www.vectia.com.