YritysEspoo auttaa nyt nokialaisia

Uusyrityskeskuksen ja Seudullisten Yrityspalveluiden toiminta on keskitetty Espoossa YritysEspoo-nimen alle. Otaniemen toimisto palvelee aloittavien yrittäjien lisäksi entistä vahvemmin myös toimintansa vakiinnuttaneita sekä uutta kasvua tai suuntaa hakevia pk-yrityksiä. Yksi iso asiakasryhmä ovat Nokia-uransa yrittäjyyteen vaihtavat huippuosaajat.

Pk-yrittäjien ja yrittäjiksi aikovien neuvontapalvelut löytyvät Espoossa entistä selkeämmin yhdestä osoitteesta. YritysEspoo tarjoaa monipuolista neuvontaa muun muassa yrityksen perustamiseen, liiketoiminnan kehittämiseen, rahoitukseen ja omistajanvaihdoksiin. YritysEspoon tarjoamat palvelut ovat kaikille maksuttomia. Verkkosivut löytyvät osoitteesta www.yritysespoo.fi.

YritysEspoon toimisto sijaitsee Innopolissa Otaniemessä, mutta toimialueena on Espoon lisäksi myös Kauniainen ja Kirkkonummi. Toimitusjohtaja Erkki Pärssisen mukaan tavoitteena on olla selkeä ykkösosoite kaikissa yrittäjyyteen ja yrityksen kehittämiseen liittyvissä kysymyksissä.

”Paljon puhuttu yhden luukun periaate toteutuu meillä myös käytännössä. Teemme tiivistä yhteistyötä monien muiden yrityspalveluja tarjoavien tahojen kanssa. Jos meiltä ei saa valmista vastausta, löytyy apua laajan verkostomme kautta. Jo nyt saman katon alla toimivat myös yrittäjäjärjestö, yrityshautomo, TE-toimiston yritysneuvojat ja työpisteet ovat myös Espoon elinkeinotoiminnalla. Jatkossa nuo verkostot vain vahvistuvat, kun Finnvera, Finpro ja Tekes muuttavat tänne Otaniemeen”, Pärssinen vakuuttaa.

Nokian saneeraus näkyy

YritysEspoon asiantuntijat käyvät vuosittain läpi yli tuhat uutta liikeideaa. Niiden pohjalta syntyy vuosittain noin 450 uutta yritystä. Liiketoiminnan kehittämiseen liittyviä neuvoja annetaan niinikään sadoille pk-yrittäjille.

Pärssisen mukaan asiakasmäärät kasvavat myös jatkossa, sillä ICT-alan rakennemuutokselle ei näy nopeaa loppua. Myös Nokian mittavat irtisanomiset ovat näkyneet selvästi YritysEspoon ajanvarauksessa.

”Olemme antaneet yritysten perustamiseen liittyvää neuvontaa viime viikkoina kymmenille ex-nokialaisille. Sieltä on varmasti odotettavissa mielenkiintoisia avauksia”, Pärssinen ennustaa.

Samalla hän muistuttaa, että yrittäjäilmapiirilltään erittäin dynaamisella Espoolla on silläkin edessään elinkeinostrategian muutos. Pörssiyhtiöiden pääkonttoreiden ja isojen yritysten lisäksi huomioita on kiinnitettävä entistä enemmän pk-yrityksiin ja niiden kasvun tukemiseen.

”Tulevat työllistäjät löytyvät tänne syntyvistä uusista pienyrityksistä”, Pärssinen painottaa.

Erkki Pärssinen, toimitusjohtaja, puh. +358 50 411 1104

erkki.parssinen(at)yrittajat.fi

YritysEspoo tarjoaa yrityksen perustamiseen, liiketoiminnan kehittämiseen, rahoitukseen, sijoittumiseen ja omistajanvaihdoksiin liittyviä monipuolisia neuvontapalveluja Espoossa, Kauniaisissa ja Kirkkonummella. Käymme vuosittain läpi yli tuhat aloittavan yrittäjän liikeideaa, joiden pohjalta syntyy noin 450 uutta yritystä. www.yritysespoo.fi