• Audi | K-Auto/

Audi ja Maisie Williams kutsuvat ”Let it Go”:n myötä matkalle sähköiseen tulevaisuuteen ja amerikkalaisen jalkapallon loppuotteluun

• Maailman näkyvimmälle pelikentälle palaava Audi rohkaisee yleisöä päästämään irti menneisyydestä ja ajamaan kohti uutta sähköistä tulevaisuutta
  • Mainoselokuvassa on mukana upouusi Audi e-tron Sportback, joka kuvaa Audin matkaa kohti kestävää premium-luokan liikkuvuutta
  • Uusi mainos aloittaa Audin maailmanlaajuisen kampanjan

Audi tekee paluun amerikkalaisen jalkapallon merkittävimpään tapahtumaan 60 sekunnin pituisella ”Let it Go” -mainoselokuvalla, jossa esiintyy näyttelijä Maisie Williams. Williams astuu upouuden Audi e-tron Sportbackin ohjauspyörän taakse käynnistäen Audin uuden kestävän liikkumisen aikakauden ja 11. esiintymisen tapahtumassa. Mainoksen on tuottanut Audin kansainvälinen mainostoimistokumppani 72andSunny Amsterdam ja ohjannut François Rousselet.

Amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan jokavuotinen loppuottelu on yksi maailman suurimmista urheilutapahtumista. Mainoksessa kuullaan Williamsin uudelleen tulkitsema, Oscar-palkitusta ”Frozen”-animaatioelokuvasta tuttu ”Let it Go” -kappale. Williams on tunnettu ilmastonmuutoksen vastaisen työn puolestapuhuja.

Mainoksessa Williams astuu Audi e-tron Sportbackin ohjauspyörän taakse ja huomaa olevansa jumissa risteyksessä, joka kuvaa nykypäivän ennakkoluuloja ja vanhoja käsityksiä kulutuksesta, menestyksestä ja asemasta. Hän päättää muuttaa suuntaa ja jättää tämän kaiken taakseen, laulaen ”Let it Go” -kappaleen tuttuja sanoja ja ajaen kohti kestävämpää tulevaisuutta. Matkan varrella kanssa-autoilijat, jalankulkijat ja muut tiellä liikkujat liittyvät mukaan, mikä edustaa Audin pyrkimyksiä kohti uuden ajan kestävää liikkumista. Matka on vertauskuva siitä, miten päätös kestävämmistä valinnoista kuuluu jokaiselle.

Maineikkaassa Abbey Road -studiossa Lontoossa levytetty Williamsin uusi tulkinta Let it Go -kappaleesta tuo mainokselle vahvan tarinankerronnallisen elementin. Uusi, uhmakkaampi versio perinteisestä kappaleesta osoittaa, että muutos edellyttää vanhasta irti päästämistä, jolloin on mahdollisuus luoda jotain uutta – tässä tapauksessa siirtyä kohti kestävämpää tulevaisuutta.

”Amerikkalaisen jalkapallon suurin ilta ja yksi viimeisistä todella maailmanlaajuisista live-tv-lähetyksistä on täydellinen hetki jakaa koko maailmalle tietoa strategisesta matkastamme kohti kestävää premium-luokan liikkumista. Maisie Williams edustaa täydellisesti sitä, kuinka kuluttajat valitsevat ja kannattavat yhä enenevissä määrin kestäviä liikkumisvaihtoehtoja. Luovana innovaattorina hän ilmentää täydellisesti miljoonien ihmisten toiveita siirtyä sähköiseen tulevaisuuteen”, sanoi Audin digitaalisen liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen johtaja Sven Schuwirth.

”Kestävän ja asumiskelpoisen maailman takaaminen seuraaville sukupolville on maailman tärkein haaste. Olen ylpeä voidessani jakaa tämän globaalin kampanjan myötä Audin vision kestävästä liikkumisesta”, Williams sanoi.

Vorsprung durch Technik -sloganin uusi tuleminen

Mainos on Audin uuden globaalin kampanjan ensimmäinen osa, ja tavoitteena on antaa saksankieliselle ”Vorsprung durch Technik” (Teknistä etumatkaa) -sloganille uusi merkitys. Brändilupauksen vahvistamiseksi ja yhtenäistämiseksi mainos tulee ensimmäistä kertaa koskaan näkymään sekä TV:ssä että sosiaalisen median kanavissa useilla markkina-alueilla esimerkiksi eri puolilla Eurooppaa ja Kiinassa.

Mainos on myös vankka kannanotto Audin pyrkimyksestä kertoa, kuinka upeaa kestävä liikkuminen voi olla. Audi aikoo maailmanlaajuisesti tuoda markkinoille 30 sähköistettyä automallia vuoteen 2025 mennessä. Se on kuitenkin vasta lähtökohta Audin uusille innovaatioille, joiden merkitys ulottuu paljon pelkkiä autoja laajemmalle alueelle. Audin suurena tavoitteena on olla hiilineutraali yhtiö vuoteen 2050 mennessä. Monista tähän tavoitteeseen liittyvistä hankkeista, kuten esimerkiksi Brysselissä sijaitsevasta, hiilineutraaliksi sertifioidusta Audi e-tronin tehtaasta, löytyy lisätietoa verkkosivulta audi.com/sustainability.

Kampanjan seuraavissa osissa käsitellään tämän vuoden aikana esimerkiksi sähköistymistä, liitettävyyspalveluita, asiakaskokemusta ja muotoilua. Tarkoituksena on uudistaa brändiä systemaattisesti ja houkutella uutta yleisöä nostamalla esille uusia teemoja, kuten kestävää liikkumista ylellisyytenä.

Audi Groupin kampanjaa edistetään maailmanlaajuisesti verkoston eri kumppaneiden kanssa. Audin luova toimisto koko vuoden jatkuvassa kampanjassa on 72andSunny Amsterdam.