Audi Q6 e-tron performance: entistä energiatehokkaampi, entistä enemmän toimintamatkaa

• Erittäin energiatehokas takavetoversio – maksimiteho 240 kW ja 100 kWh:n korkeajänniteakku, perustuu uudelle Premium Platform Electric (PPE) -alustarakenteelle
  • Jopa 630 kilometriä toimintamatkaa (WLTP) ja 260 kilometriä ladattavissa 10 minuutissa sopivalla suurteholatausasemalla
  • Täyssähköinen takavetoinen SUV-malli tulee saataville Audi Q6 e-tron quattron ja urheilullisen SQ6 e-tronin lisäksi
  • Suomessa myynti alkaa 3.6.2024; hinta alkaen 73 990 euroa

Audi julkistaa uuden, erittäin energiatehokkaan, takavetoisen Audi Q6 e-tron -malliversion ennen sen virallista lanseerausta elokuussa. Takavetoisuuden sekä vastikään kehitetyn 100 kWh bruttokapasiteetin (94,9 kWh netto) omaavan litiumioniakun ansiosta uuden Audi Q6 e-tron performance -mallin toimintamatka on jopa 630 km (WLTP). Suomessa uuden Audi Q6 e-tron performance -mallin myynti alkaa maanantaina 3.6.2024 ja sen alkaen hinta on 73 990 euroa.

Audi Q6 e-tron merkitsee uuden sukupolven syntyä Audin sähköautojen historiassa. Tämän vuoden maaliskuussa pidetyssä maailmanensi-illassa Audi esitteli kaksi versiota uudesta mallista: Audi Q6 e-tron quattro, joka tarjoaa Audille tyypillisen varman suorituskyvyn 285 kW:n järjestelmäteholla ja urheilullinen SQ6 e-tron, jossa on launch control -toiminnolla tehoa jopa 380 kW.

Audi Q6 e-tron performance – huippuluokan varustelu vakiona

Uudessa Audi Q6 e-tron performance -mallissa on Suomessa tuttuun tapaan erinomainen vakiovarustelu. Mallin kattava vakiovarustetaso vastaa täysin myynnin aloittanutta Audi Q6 e-tron quattro -mallia, joten vakiovarusteluun kuuluu mm. LED-ajovalot Plus ja LED-takavalot yhtenäisellä valonauhalla, mukautuva vakionopeudensäädin, sisätilapaketti vakioistuimilla ja mustalla tai beigellä nahka-/keinonahka-verhoilulla tai vaihtoehtoisesti asiakkaan halutessa S line -sisätilapaketti urheiluistuimilla ja mustalla kierrätysmateriaaleista valmistetulla Melange kangas-/keinonahka-verhoilulla, sähkösäätöisillä ristiselän tuilla, säilytyslokeropaketti sekä tavaratila etukannen alla, Park Assist Plus -pysäköintiavustin, kaistanvaihto- ja poistumisvaroitin, Audi virtuaalimittaristo Plus, Audi Smartphone Interface -älypuhelinliitäntä ja Application Store -sovelluskauppa, ohjauspyörän lämmitys ja runsaasti muita varusteita.

Audi Q6 e-tron quattro -mallissa suuren suosion saavuttaneet ja erinomaisen lisäyksilöinnin tarjoavat varustepaketit ovat niin ikään myös saatavilla Audi Q6 e-tron performance -malliin:

• Teknologiapaketti Plus; 2 200 euroa (sis. etuistuinten sähkösäädöt muistilla, Matrix LED -ajovalot, valokuviopaketti, turvallisuuspaketti, MMI-etumatkustajan näyttö, e-tron sport sound ja S-urheilualusta)
  • Teknologiapaketti Pro; 4 480 euroa (sis. Teknologiapaketti Plus lisäksi mukautuva ilmajousitus, digitaaliset OLED-takavalot, adaptiivinen ajoavustin Plus, ohjauspyörän sähkösäädöt, autotallin oven avaaja)
  • MMI experience Pro; 4 410 euroa (sis. Bang & Olufsen Premium 3D Sound System -äänentoistojärjestelmä, LED-sisävalopaketti Plus, Augmented Reality Head-up Display -tuulilasinäyttö, USB-pistokkeet korkealla latausteholla, In-car office) sekä valinnaisena varusteena paketin yhtedessä niskatukiin integroidut kaiuttimet lisähintaan 470 euroa

Lisäksi saatavilla on myös S line -ulkonäköpaketti sekä useita eri sisätilapaketteja. Yksittäisvarusteina valikoimasta löytyy mm. ilmastoidut etuistuimet, vetokoukku (vetokyky 2 000 kg) sekä panoraama-lasikatto.

Energiatehokas Q6 e-tron takavetoversiona – malliperheen pisin toimintamatka

Audi Q6 e-tron performance -mallissa on erityisen tehokas ja taloudellinen sähkömoottori. Kompakti ja tehokas kestomagneettisynkronimoottori (PSM) tarjoaa 240 kW:n järjestelmätehon launch control -toimintoa käytettäessä. Tämä takavetoinen malliversio kiihtyy 0-100 km/h 6,7 sekunnissa.

Nämä ominaisuudet tekevät Audi Q6 e-tron performancesta houkuttelevan vaihtoehdon asiakkaille, jotka eivät arvosta pelkästään pitkää toimintamatkaa, dynaamista suorituskykyä ja soveltuvuutta jokapäiväiseen käyttöön, vaan myös lyhyitä latauspysähdyksiä. Audi Q6 e-tron performancella on 630 kilometrin toimintamatkallaan (WLTP) yksi segmenttinsä pisimmistä toimintamatkoista. Jopa 260 kilometriä toimintamatkaa 10 minuutissa sopivalla pikalatausasemalla takaa korkean matkustusmukavuuden pitkilläkin matkoilla.

Audi Q6 e-tron -malliperhe

Uusi takavetoinen versio on Audi Q6 e-tron -malliperheen uusin jäsen. Sillä on malliperheen pisin toimintamatka ja se edustaa alkaen-hintapistettä. Suomessa uuden erinomaisesti vakiovarustellun Audi Q6 e-tron performancen myynti alkaa maanantaina 3.6.2024 ja alkaen hinta on 73 990 euroa. Asiakastoimitukset alkavat tämän vuoden kolmannella neljänneksellä.

Aiemmin myyntiin tulleiden Audi Q6 e-tron quattro -mallien ensimmäiset autot saapuvat Audi-jälleenmyyjille heinäkuussa. Audi Q6 e-tron quattro ja Audi SQ6 e-tron -mallien asiakastoimitukset alkavat tämän jälkeen jo elokuussa.

Audi MediaCenteristä löytyy lisää tietoja, tekstejä, valokuvia, videoita, teknisiä animaatioita ja kuvia Audi Q6 e-tron -mallisarjasta.