Kultainen ohjauspyörä -palkinnot uudelle Audi A4:lle ja Audi R8:lle

• Uusi Audi A4 sai Kultainen ohjauspyörä -palkinnon keskikokoisten autojen kategoriassa
  • Uusi Audi R8 vei kirkkaasti nimiinsä urheiluautokategorian Kultainen ohjauspyörä -palkinnon

Lehdistötiedote 12.11.2015

Uusi Audi A4 ja uusi Audi R8 ovat voittaneet Kultainen ohjauspyörä 2015 -palkinnot. Valinnan tekivät Auto Bild -aikakauslehden ja Bild am Sonntag -sanomalehden lukijat yhdessä kansainvälisen asiantuntijaraadin kanssa. Kultainen ohjauspyörä on yksi autoalan arvostetuimmista palkinnoista.

Audin hallituksen puheenjohtaja Rupert Stadler kertoi palkintoseremoniassa olevansa iloinen menestyksestä alan arvostetussa kilpailussa. "Kultainen ohjauspyörä -palkintojen voittaminen kannustaa meitä autojen kehitystyössä" kertoi Stadler. Audin markkinointi- ja myyntijohtaja Dietmar Voggenreiter vastaanotti keskikokoisten autojen kategorian voittajan, uuden Audi A4:n, Kultainen ohjauspyörä -palkinnon. "A4 on kaikkien aikojen suosituin Audi-malli. Kultainen ohjauspyörä -palkinto vahvistaa entisestään tätä menestystarinaa." iloitsi Voggenreiter. Urheiluautojen kategoriassa niin lukijat kuin tuomaristo olivat yksimielisiä voittajasta: uusi Audi R8. Quattro GmbH:n johtaja Heinz Hollerweger luonnehti voittajaa: "Uusi Audi R8 on Audin kaikkien aikojen tehokkain ja nopein sarjatuotantoauto. R8 on valmistamistamme autoista lähimpänä kilpa-autoa."

Kultainen ohjauspyörä 2015 -kilvassa menestyi myös uusi Audi Q7, joka tuli toiselle sijalle luksusautokategoriassa. Kultaisen ohjauspyörän 40-vuotisen historian aikana Audi on kerännyt kaikkiaan 25 voittoa. Vuonna 2015 Kultainen ohjauspyörä -kilpailussa oli ehdolla kuudessa eri kategoriassa yhteensä 38 autouutuutta.

Pikafaktat