Urheilullinen ja elegantti – uudistuneet Audi A6 -mallit nyt myynnissä

• Uudistukset tarjoavat yksilöllisempiä sisustusvaihtoehtoja ja ulkonäköön vaikuttavia varusteita
  • Uutta: uudistettu jäähdyttimen säleikkö, ulkovärit, vanteiden mallit ja koristeelliset somistukset sisätiloihin
  • Audi A6 hinnat alkaen 58 993,30 euroa (Audi A6 Sedan 40 TDI quattro, Progress-varustelutaso)

Audi A6- mallit siirtyvät mallivuodelle 2024 uudella huomiota herättävällä, huippuluokan ulkonäöllä. Luksusluokan malleissa on uusien varustelutasojen lisäksi erilliset etu- ja takaosan muotoiluelementit sekä uudet, rohkeat sisä- ja ulkovärit ja uudet vanteiden muotoilut. Uudistuneet Audi A6 -mallit ovat nyt myynnissä ja TDI-dieselmoottorilla varustetun Sedan-mallin alkaen hinta on 58 993,30 euroa. Audi A6 -malliston ladattavan hybridimallin hinta alkaen on 63 990,01 euroa (Progress-varustelutaso). Uudistuneet Audi A7 -mallit tulevat myyntiin myöhemmin syksyllä.

Mallistorakennetta on organisoitu uudelleen osana Audi A6 Sedanin ja Avantin päivitystä. Uusi rakenne tarjoaa asiakkaille enemmän selkeyttä ja tilaa yksilöllisyydelle, sillä sisustus voidaan nyt suunnitella erikseen asiakkaan valitsemasta ulkopaketista riippumatta.

Uudistuneet Audi A6 -mallit RS-tyylisellä Singleframe-jäähdyttimen säleiköllä

Suomessa asiakkaat voivat nyt valita A6 Sedanin ja Avantin Progress,- Progress Plus- ja Progress S line -varustelutasojen välillä. Jokaiselle varustelutasolle on ominaista ainutlaatuiset etu- ja takaosan muotoiluelementit. Auton etuosan hunajakennorakenteinen Singleframe on uusi määrittävä elementti. Mallien Progress-versiossa etuosa on viimeistelty mattamustalla kromikehyksellä. Erityisesti A6:lle varatun Progress Plus -varustelutason jäähdyttimen säleikkö on viimeistelty tummalla kromilla; edessä erottuu sivuilla olevat ilmanottoaukot ja takana uusi dynaaminen muotoilu, jossa alaosan erottaa seleniittihopealla maalattu muovireunus. Audi A6:n Progress S line -varustelutasossa on uudelleensuunnitellut ilmanottoaukot auton sivuilla, mattamustilla elementeillä korostetut ja platinum-harmaa sisustus, levennetyt sivukynnykset, 19 tuuman vanteet ja urheilullinen jousitus.

Ulkopuolen yksilöintivaihtoehtojen lisäksi tarjolla on S line -sisätilapaketti, joka perustuu aiemman S line Sport -varustepaketin sisustukseen. Tässä versiossa sisustus, kojelauta ja kattoverhoilu ovat kaikki mustia. Nahkaisessa monitoimiohjauspyörässä, jossa on mustat vaihteenvalitsimet, on kontrastiväriset tikkaukset, mukaan lukien rei'itetyllä nahalla päällystetty ohjauspyörä. Jalkatuki ja polkimet ovat ruostumatonta terästä. Audi A6 -mallien S line -sisätilapaketissa on Dinamica mikrokuitu ”Frequenz”/nahkaverhoilu -yhdistelmällä verhoillut istuimet. Etu- ja takaoven kynnyslistat, joissa on alumiiniverhoilu, ovat valaistuja ja niissä on S line -logot.

Uudet sisä- ja ulkovärit ja materiaalit

Audi A6 -malleihin on nyt saatavilla yhteensä kaksitoista ulkoväriä. Ensimmäistä kertaa valikoimaan kuuluvat Arcona-valkoinen ja Madeira-ruskea sekä Grenadine-punainen ja Ascari-sininen -metallivärit (Ascari-sininen on saatavilla vain S line -malleihin). Sisustuksen koristeellisia somistelistoja on nyt saatavilla kahdeksan eri versiota. Uusia lisäyksiä ovat Oliivipuu-somistelistat, luonnollinen ruskea ja Koivupuu-somistelistat, ruskeanharmaa sekä Dinamica-mikrokuitu-somistelistat (musta).

Vakiovarusteiden hienommat kohdat päivitetty

Vakiovarusteisen Audi virtual cockpit -virtuaaliseen ohjaamoon kuuluu täysin digitaalinen mittaristo, jossa on 12,3 tuuman näyttö ja Full HD -resoluutio 1 920 x 720 pikseliä. Kuljettajat ohjaavat Audi virtuaalista ohjaamoa monitoimiohjauspyörän kautta, ja heillä on valittavana klassinen näkymä tai infotainment-tila. Myös vakiovarusteena olevaa valaistustekniikkaa on päivitetty. Audi A6:n perusajovalot tulevat nyt täys-LED-ajovaloina, joissa on muotoiltu päiväajovalokuvio.

Tummemmat urheiluvanteet luovat tyylikkään ilmeen

Audi A6 -mallien vannevalikoimaa on uudistettu. Asiakkaista yli puolet valitsevat tummat vanteet. Audi A6 Sedan ja Avant Progress -malleissa on vakiovarusteena 18” alumiinivanteet. Progress TFSI e sekä Progress Plus -malleissa vakiovanne on 5-kaksoispuolainen design 225/55-renkailla. Progress TDI -malleissa on vakiovarusteena 18” alumiinivanteet 5-puolainen design 225/55-renkailla. Progress S line -malleissa vakiovanne on 19” monipuolainen design, kontrastiharmaalla korostusvärillä 245/45-renkailla. 20” valikoima sisältää kaksi uutta 10-puolaista Star design -vannetta, vaihtoehtoina metallimusta sekä platinanharmaa.

Ensimmäiset Audi A6 -mallit saapuvat Suomen Audi-jälleenmyyjille alkusyksystä.

Uudistuneiden Audi A6 -mallien hinnasto ja lisävarustehinnasto:https://bit.ly/AudiA6HinnastojaLisävarustehinnasto