Uudelle Audi A3 Sportbackille ”Kultainen ohjauspyörä” -palkinto kompaktissa kokoluokassa

• Uusi malli saavutti arvostetun palkinnon Auto Bildin ja Bild am Sonntagin lukija- ja asiantuntijaäänestyksessä
  • Tänä vuonna kilpailussa oli mukana 63 mallia, joista lukijat valitsivat finalistit ja asiantuntijat tekivät lopullisen valinnan
  • Kompaktin kokoluokan autojen premium-luokan perustajana Audi A3 on ollut erittäin voitokas

Audi A3 Sportback on voittanut ”Kultaisen ohjauspyörän 2020” kompaktin kokoluokan autojen kategoriassa. Tässä erittäin arvostetussa kilpailussa, Auto Bild -lehden ja sen Euroopan sisarlehtien lukijat sekä Bild am Sonntag -sanomalehden lukijat äänestivät ensin suosikkinsa, ja joista kansainvälinen tuomaristo valitsi voittajat.

”Neljännen sukupolven Audi A3 Sportback jatkaa kompaktin kokoluokan autojen menestystarinaamme. ”Kultainen ohjauspyörä 2020” -palkinto on osoitus vahvasta tiimityöstä, josta olemme erityisen ylpeitä. Malli viehättää laajaa asiakaskuntaa ja asettaa luokan mittapuun niin muotoilun kuin digitalisaationkin saralla”, sanoo Audi AG:n toimitusjohtaja Markus Duesmann.

”Uusi kompaktin kokoluokan mallimme on urheilullinen, digitaalinen ja täynnä liitettävyyspalveluita – koko Audi A3 tiimimme on vakuuttunut mallin erinomaisista ominaisuuksista. Olemme erittäin iloisia, että Audi A3 on vakuuttanut monet lukijat ja myös tuomariston jäsenet”, jatkaa Audi A3 tiimin projektipäällikkö Johannes Lindermeier.

”Kultainen ohjauspyörä” -palkinto on yksi autoteollisuuden arvostetuimmista kilpailuista ja myös yksi Saksan vanhimmista – ensimmäisen kerran palkinto jaettiin vuonna 1976. Tämä vuonna ”Kultainen ohjauspyörä 2020” -kilpailussa kilpaili 63 uutta mallia, kahdeksassa eri kategoriassa. Kussakin kategoriassa kolme eniten lukijaääniä saanutta mallia pääsi finaaliin. Finaalikierrokselle päässeet 24 mallia testattiin lokakuun alussa DEKRA Lausitzringin radalla. Testiradalla kansainvälinen tuomaristo arvioi ehdokkaita Auto Bild –lehden testisuunnitelman mukaisesti. Tuomariston joukossa oli mm. entiset kilpa-ajajat Hans-Joachim Stuck ja Joachim Winkelhock, juontajat Lina van de mars ja Kai Pflaume sekä Auto Bild -lehden asiantuntijoita. Kilpailun pisteäänestystä valvoi julkinen notaari.

Audi A3:lla on vahvat voittoperinteet kilpailussa: vuonna 1996 siitä tuli kompaktin kokoluokan premium-autojen perustajajäsen ja uuden segmentin luoja. Sen jälkeen Audi A3 on voittanut ”Kultaisen ohjauspyörän” kolme kertaa, vuosina 1996, 2012 ja 2013. Keväällä 2020 lanseerattiin sen neljäs sukupolvi. Audi A3:n edistyksellisen ulkokuoren alla on koko joukko innovaatioita, jotka on tuttuja isomman kokoluokan autoista, kuten infotainment-järjestelmä, jousitus ja kuljettajaa avustavat järjestelmät. Audi A3 Sportbackin lanseerauksen jälkeen markkinoille on tullut myös Audi A3 Sedan, kaksi S-mallia sekä uusi Audi A3 Sportback TFSI e ladattava hybridi.