Uudet Audi SQ8 e-tron ja SQ8 Sportback e-tron -mallit nyt myynnissä

Uusien Audi SQ8 e-tron ja SQ8 Sportback e-tron -mallien myynti on alkanut. Audi Q8 e-tron -malliston urheilullisin versio on uudistunut niin ulko- ja sisäasultaan kuin tekniikaltaan. Huippumallit Audi SQ8 e-tron ja Audi SQ8 Sportback e-tron tarjoavat tehoa, voimaa, näyttävyyttä, urheilullisuutta ja lisää toimintamatkaa. Lisäksi kattava lisävarustetarjonta antaa mahdollisuuden yksilöintiin. Uudet Audi Q8 e-tron ja SQ8 e-tron -mallit valmistetaan Brysselin tehtaalla hiilineutraalisti. Toimitusaika SQ8 Sportback e-tron -mallille on arviolta noin 4 kk ja SQ8 e-tron SUV -mallille puolestaan noin 8 kk. Audi SQ8 e-tron quattro ja SQ8  Sportback e-tron quattro -mallien alkaen hinta on 109 990 euroa.

Audi SQ8 e-tron kohokohtia

Erittäin suorituskykyiset Audi SQ8 e-tron ja Audi SQ8 Sportback e-tron on varustettu kolmella sähkömoottorilla (1 edessä ja 2 taka-akselilla), joiden boost-teho on 370 kW ja vääntö 973 Nm. Huippunopeudeksi on rajoitettu 210 kilometriä tunnissa. Toimintamatka on SUV-mallissa 434 kilometriä ja Sportback-mallissa jopa 447 kilometriä (WLTP). Vastaavasti mitattu energiankulutus on 27,8 ja 26,9 kWh/100 km. Molempien mallien maksimaalinen latausteho on 170 kW ja akkukapasiteetti 106 kWh (114 kWh brutto). SQ8 e-tron -mallit kiihtyvät 0–100 km/h 4,5 sekunnissa.

Audi SQ8 e-tronin progressiivinen ohjaus on uudistunut ja vaatii vähemmän ohjauspyörän kääntelyä. Myös etuakselin puslat on uudistettu ja ovat jämäkämmät. Yhdessä nämä muutokset tarkoittavat suunnanmuutoksiin helpommin reagoivaa ja ketterämpää ajokäytöstä.

Kolmen sähkömoottorin yhdistelmä tuo SQ8 e-troniin sähköisen Torque Vectoring voimanjaon. Urheilullisesti mutkasta ulos kiihdytettäessä voidaan ulkopuolen takapyörälle voidaan ohjata jopa 220 Nm enemmän vääntöä kuin sisäpuolen pyörälle. Tämä tarkoittaa vähemmän ohjauspyörän kääntämistä. Mukautuva ilmajousitus Sport ja Audi drive select -ajotilat tekevät autosta loistavan yhdistelmän urheilullisuutta ja mukavuutta. Kuljettaja voi valita haluamansa ajotilan Audi drive selectin kautta.

Ulkopuoli ja sisustus

Huippuvarustellut Audi SQ8 e-tron mallit on varustettu S-mallille ominaisilla yksityiskohdilla kuten mattahopealla Single frame -jäähdyttimen säleikön kehyksellä, mattahopeilla ulkopeilien koteloilla ja sivuhelman ja takadiffuusorin somisteilla. Mallin erottaa myös perusmalleista leveämmät pyöränkaaret sekä S-mallien tunnusomaiset etu- ja takapuskurit. Vakiovarusteena on aina mukautuva ilmajousitus Sport, takaluukun sähkötoiminen avaus- ja sulkutoiminto, adaptiivinen vakionopeuden säädin ruuhka-avustimella, Matrix led -ajovalot ja 5-puolaiset, 21-tuumaiset grafiitinharmaat "Star" S-design alumiinivanteet sekä vetokoukkuvalmius.

Korkealaatuiseen sisustaan kuuluvat vakiovarusteena mm. Dinamica mikrokuitu "Frequenz"/nahkaverhoilu S-logoilla, urheiluetuistuimet (kuljettajan istuin muistitoiminnolla), sähkösäätöiset ristiseläntuet etuistuimille, 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä, valaistut alumiiniset etu- ja takaovien kynnyslistat, S-logo etuovien kynnyslistoissa, poljinpinnat ja jalkatuki ruostumatonta terästä, musta sisäkaton verhoilu, äänieristetyt sivulasit, lattiamatot S-logolla ja 4-alueinen automaatti-ilmastointi, mukavuusseisontailmastointi sekä Audi phone box.

Lisäksi Audi SQ8 e-tron -malleihin on saatavilla esimerkiksi noin 40 erilaista kuljettajaa avustavaa järjestelmää. Tietoa auton ympäristöstä saadaan jopa viideltä tutka-anturilta, viideltä kameralta ja 12 ultraäänianturilta. Tätä tietoa analysoi avustimien keskusohjainlaite.

Suomen Audi-jälleenmyyjille uudet Audi SQ8 e-tron quattro ja SQ8 Sportback e-tron quattro -mallit saapuvat alkusyksystä.

Uusien Audi SQ8 e-tron quattro ja SQ8 Sportback e-tron quattro -mallien hinnastot: https://bit.ly/AudiSQ8etronjaSQ8SportbacketronHinnastojaLisavarustehinnasto