• Audi | K-Auto/

Women’s World Car of The Year -tuomaristo valitsi Vuoden Auto 2023 -kategoriavoittajat – urheiluautokategorian voitti Audi RS 3

Women’s World Car of the Year (WWCOTY) -tuomaristo on julkaissut kuusi kategoriavoittajaa.  Audi voitti urheiluautokategorian toistamiseen – seuraten viime vuoden voittajaa Audi e-tron GT quattroa, tänä vuonna vuorossa oli Audi RS 3.

Nämä autot edustavat parhaimmistoa omassa segmentissään. Kilpailussa autoja arvioidaan kuudessa eri kategoriassa: urheiluautot, isot autot, avolavat/4x4, perhe-SUV:t, kaupunkiautot ja isot SUV:t. Valintaperusteina arvioidaan turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia, teknologiaa, muotoilua, taloudellisuutta ja ympäristövaikutuksia sekä vastine rahalle.

Tänä vuonna tuomaristo valitsi parhaaksi urheiluautoksi Audi RS 3 -mallin. Mallia kuvailtiin erittäin urheilulliseksi, missä yhdistyvät Audin moottoriurheilussa kehitetyt teknologiat.

Tämä on jo 13. vuosi, kun WWCOTY on valinnut maailman parhaita autoja. Tuomaristossa on tätä nykyä 63 autotoimittajaa 45 maasta. WWCOTY on ainutlaatuinen automaailman palkinto, sillä sen tuomaristossa on vain naisia. Suomea edustaa jyväskyläläinen freelance-toimittaja Mervi Varonen.

Nyt valituista kuudesta kategoriavoittajasta valitaan vielä WWCOTY-pääpalkinnon saaja. WWCOTY-tittelin voittaja ilmoitetaan kansainvälisenä naistenpäivänä 8. maaliskuuta.