Audi e-tron -latauspalvelu julkaistu Suomessa

• Yksi sopimus ja yksi latauspalvelu tarjoavat pääsyn yli 72 000 latauspisteeseen Euroopassa
  • Kaksi palvelupakettia: City ja Transit
  • Audi e-tronin asiakkaille Transit-palvelupaketti vuodeksi ilman perusmaksua

Huoleton ja rajoitukseton sähköautoilu on nyt täällä. Audi e-tron -latauspalvelu on nyt julkaistu ja käytössä kymmenessä Euroopan maassa, Suomi mukaan lukien. Lisäksi palvelut tulevat käyttöön kuudessa muussa Euroopan maassa vuoden ensimmäisellä kvartaalilla ja Itäiseen Eurooppaan palvelut laajentuvat myöhemmin tämän vuoden aikana. Ajaessaan ulkomailla Audi-asiakkaat voivat ladata sähköautoansa paikallisten ostoehtojen puitteissa ilman lisämaksuja. Kattaakseen juuri itselle sopivan tarpeen, asiakkaat voivat valita kahdesta vaihtoehtoisesta palvelupaketista. Audi tarjoaa premium-latauspalvelua – asiakas saa käyttöönsä valtaosan julkisista latausasemista Euroopassa vain yhdellä palvelusopimuksella.

Audi e-tron merkitsee uuden aikakauden alkua. Audin matka perinteisestä autonvalmistajasta premium-luokan liikkumispalveluiden toimittajaksi on alkanut. Audi e-tron -latauspalvelu on osa laajempaa latausverkostoa ja tarjoaa pääsyn 16 Euroopan maan julkiseen latausverkostoon. Lisäksi latauspalvelu tulee saataville kahdeksassa Itäisen Euroopan maassa myöhemmin tänä vuonna. Audi e-tron -latauspalvelukortti tarjoaa pääsyn yli 72 000 latauspisteelle, joita operoi 220 toimittajaa. Pidemmillä matkoilla Audi-asiakkaat voivat ladata autoansa IONITY:n huippunopeilla suurteholatausasemilla. Myös muiden toimijoiden nopeat HPC-suurteholatausasemat ovat käytössä pidemmillä matkoilla, niiden kuuluessa Audi e-tron latauspalvelun piiriin.

Valinnan vapaus

Audi e-tron latauspalvelu tarjoaa kaksi erilaista palvelupakettia, joista asiakas voi valita itselleen sopivamman. City-palvelupaketti on tarkoitettu sekä ladattavien hybridien että sähköautojen käyttäjille, jotka ajavat lähinnä kaupunkialueilla. Suomessa palvelupaketti on voimassa 12 kuukautta ja sen perusmaksu on 4,95 euroa/kk. AC-lataus aina 22 kW:n saakka maksaa 0,06 euroa/min ja DC-lataus aina 50 kW:n saakka 0,40 euroa/min.

Transit-palvelupaketti on puolestaan suunnattu sähköauton käyttäjille, joita ajavat pidempiä matkoja ja pystyvät hyödyntämään IONITY-latausverkostoa. Myös tämä palvelupaketti on voimassa 12 kuukautta ja sen perusmaksu on 17,95 euroa/kk. Audi e-tronin omistajille ensimmäinen vuosi on perusmaksun osalta veloitukseton. AC-lataus ja DC-lataus ovat samanhintaisia kuin City-palvelu paketissa ja IONITY-lataus maksaa tutustumishintaisena 8,00 euroa/kerta ja erityishinnalla 0,33 euroa/kWh.

Tarkemmat hinnat ja ehdot löydät täältä: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-fi/tariffs.

Transit-palvelupaketin kautta asiakkaat pääsevät hyödyntämään HPC-suurteholatausasemien kuten IONITY:n edullisempia hintoja, latauskapasiteettia ja lyhempiä latausaikoja. Audi e-tron on ensimmäinen sarjatuotantomalli, jota voi ladata 150 kW:n teholla HPC-suurteholatausasemilla. Tämä tarkoittaa, että täyssähköinen SUV on valmis seuraavalle pitkälle matkalle vain noin puolen tunnin latauksen jälkeen. Tämän lisäksi suurin osa IONITY:n latausverkostosta käyttää sähköä, joka on tuotettu ekologisesti.

Vapaus matkustaa: yhdenmukaiset hinnat Euroopassa

Yhdenmukaiset, maakohtaiset hinnat tarkoittavat, että asiakkaat voivat matkustaa vapaasti, eikä hintoja tarvitse vertailla jatkuvasti. Jopa ulkomailla matkustaessa, tarvitaan vain yksi sopimus, jolloin asiakas pystyy tällä hetkellä lataamaan autonsa 16 Euroopan maassa. Audi-asiakkaat maksavat aina paikallisen standardihinnan riippumatta missä maassa lataavat – ilman lisämaksuja. Asiakkaan matkustaessa ulkomaille Euroopassa heiltä veloitetaan aina saman verran kuin jos auto olisi ladattu kotimaassa e-tron-latauspalvelua käyttäen.

myAudi-sovellus: helppokäyttöinen

Audin navigaatiojärjestelmä tai myAudi-sovellus auttavat löytämään lähimmän latausaseman. Lisäksi suunnittelemalla reitin ja aktivoimalla löydetyt latausasemat, myAudi-sovellus kertoo myös onko latausasema ja -pisteet käytössä vai poissa toiminnasta. Lataustapahtuman voi aloittaa käyttämällä Audi e-tron -latauspalvelukorttia tai myAudi-sovellusta. Tunnistautuminen ja laskutus toimivat automaattisesti. myAudi-sovellus näyttää myös senhetkisen latauksen tilan.

Sopimus: helppo ja informatiivinen

Saadakseen e-tron-latauspalvelun käyttöönsä, asiakkaan tarvitsee vain rekisteröityä myAudi-portaalissa ja määrittää henkilökohtainen lataussopimus. Mikäli tarpeellista, paikallinen Audi-jälleenmyyjä auttaa sopimuksen aktivoinnissa. Kaikki latauskerrat käsitellään automattisesti ja laskutetaan kerran kuukaudessa. Asiakas voi käyttää myös myAudi-portaalia tai myAudi-sovellusta lataushistoriatietojen ja laskujen katselemiseen kuten myös hallinnoida omia sopimusasioita.

Sopimuskumppanit: uraauurtavaa yhteistyötä

Audi kehitti e-tron-latauspalvelun yhdessä Volkswagen Financial Services AG:n kanssa. Yhteistyö Digital Charging Solutions GmbH:n kanssa johti yhden Euroopan suurimman latauspalvelun perustamiseen. ”Olemme iloisia saadessamme tarjota e-tron asiakkaillemme premium-luokan latauspalvelua erittäin kattavalla verkostolla, ja yhdessä kumppaniemme kanssa laajennamme sähköisen liikkumisen kokonaisuutta,” sanoi Audin tuotemarkkinoinnista vastaava johtaja Fermin Soneira.

Volkswagen Financial Services AG on vastuussa latauspalveluiden edelleen laajentamisesta. ”Olemme vahva kumppani Volkswagen-konsernin automerkeille. Audi e-tron -latauspalvelu on erinomainen esimerkki kuinka muutamme yhtiötämme globaaliksi liikkuvuuspalveluiden tarjoajaksi,” sanoi Volkswagen Financial Services liikkuvuuspalveluyksikön vastaava johtaja Gerald Künne.

Lisää tietoa verkostosta, palveluista ja Suomen hinnoista löydät täältä: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-fi/getting-started

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 18 eri paikkakunnalla ja 13 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2018 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,812 miljoonaa Audia, 5 750 Lamboghini-urheiluautoa ja 53 004 Ducati-moottoripyörää. Vuoden 2017 Audi AG:n liikevaihto oli 60,1 miljardia euroa ja liikevoitto 5,1 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 90 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin ja teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audi oli vuonna 2017 saksalaisten premium-merkkien SUV-segmentin selkeä markkinajohtaja Q-malliston 1 517 kappaleen rekisteröinnillä. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2017 Suomessa yhteensä 5 599 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 4,8 %. Suosituin Audi-malli vuonna 2017 oli Audi A4, jota rekisteröitiin 1 747 kappaletta. Audi A4 oli myös saksalaisten premium-merkkien B-segmentin myydyin malli sekä myydyin yritysauto. Myös Audi Q2 jatkaa menestystarinaansa Suomessa, sillä vuonna 2017 sitä rekisteröitiin yli 600 kappaletta. Audi Q5:n rekisteröinnit kipusivat 488 kappaleeseen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja kuuluu Kesko-konserniin.