Audi e-tron GT voitti ”Kultaisen ohjauspyörän 2021” kategoriassa ”Kaunein auto”

• Täyssähköiselle Gran Tourismo -mallille arvostettu tunnustus
  • Palkinnon voittajan valitsivat autolehtien lukijat ympäri Eurooppaa
  • Audi e-tron GT on Audin lippulaivamalli

”Kultainen Ohjauspyörä 2021” -palkinnot on jaettu ja Audi e-tron GT voitti ”Kaunein auto” -kategorian. Tämän kategorian voittaja valittiin 70 eri mallin joukosta. Auto Bild -lehden lukijat Saksassa ja sen vastaavien lehtien lukijat Euroopassa sekä sanomalehden Bild am Sonntag -lehden lukijat äänestivät voittajan.

”Kultaisia ohjauspyöriä” jaettiin jo 45 kertaa. ”Kaunein auto” -kategorian voittopalkinnon kävi vastaanottamassa Audin toimitusjohtaja Markus Duesmann. ”Audi e-tron GT ilmaisee selkeästi muotoilullaan olevansa autoteollisuuden muotoilu-brändi. Sen vaikuttava suorituskyky tuo esille sähköisen liikkumisen tunteisiin vetoavan puolen ja sen koko konsepti puolestaan ilmaisee asennetta. Audi e-tron GT on lippulaivamallimme”, sanoi Markus Duesmann.

70 uutta mallia kilpaili toisiaan vastaan

”Kultainen ohjauspyörä” -kilpailu ei ole vain Saksan arvostetuin vaan myös vanhin autoteollisuuden kilpailu – palkintoja on jaettu vuodesta 1976 alkaen. Tänä vuonna 70 uutta mallia kilpaili vuoden 2021 ”Kultaisista ohjauspyöristä”, joita jaettiin 12 eri kategoriassa. ”Kaunein auto” -kategorian voiton tekee erityiseksi se, että voittaja valitaan puhtaasti lukijaäänien perusteella ja äänestää voi mitä autoa tahansa, mistä tahansa kategoriasta. Tämä on erityisesti lukijoiden valinta ja siksi myös vilpitön valinta.

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT on Audin täyssähkömallien todellinen uranuurtaja, sillä vuodesta 2026 alkaen brändi tuo markkinoille vain uusia täyssähköautomalleja. Audi e-tron GT on yhdistelmä tunteisiin vetoavaa muotoilua ja dynaamista suorituskykyä, ja sen ekologinen kokonaiskonsepti muokkaa siitä jälleen yhden urheiluautoikonin. ”Kultaisen ohjauspyörä” -palkinnon lisäksi väitettä tukee useat muut palkinnot. Auto motor und sport -lehden myöntämä ”Autonis award 2021” parhaasta muotoiluinnovaatiosta luksusluokassa on yksi osoitus tästä. Audi e-tron GT voitti myös Saksan ”Car of the Year 2022” -tittelin luksuskategoriassa.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924.