Audi järjestelee tuotantoverkostoaan

Lehdistötiedote 22.1.2016

Audi järjestelee kansainvälistä tuotantoverkostoaan ja valmistautuu sähköautoiluun. Ensimmäisen puhtaasti sähkökäyttöisen Audin SUV:n sarjatuotanto alkaa Brysselin alueella Belgiassa vuonna 2018. Frankfurtin autonäyttelyssä esitelty e-tron quattro -konseptiauto antaa viitteitä uudesta mallista, joka sijoittuu kokonsa puolesta Audi Q5:n ja Q7:n väliin. Uutuus on varustettu kolmella sähkömoottorilla ja suurikapasiteettisella akulla, mikä mahdollistaa yli 500 km toimintamatkan ja nopean latauksen. Brysselin tuotantolaitos tulee valmistamaan myös akkuja.

Audi myös siirtää A1-mallin tuotannon Brysselistä Martorelliin Espanjaan ja Audi Q3-mallin Martorellista Gyõriin Unkariin. "Automallien tuotannon kierrättäminen parantaa koko tuotantomme tehokkuutta. Tämä mahdollistaa konsernitasoisten synergioiden hyödyntämisen." kertoo Audin hallituksen puheenjohtaja Rupert Stadler. Tuotannon kierrättäminen myös turvaa työpaikkoja tuotantolaitoksissa sekä edistää tuotantoverkoston kansainvälistymistä.